אחרי ההכרזה: "בראשית 2" - בוטלה

עמותת SpaceIL הודיעה כי המטרה במשימה הבאה - לא תהיה נחיתה על הירח: "הגענו למסקנה כי הניסיון לחזור על מסע לירח אינו מאתגר מספיק"

טכנולוגיה 25.6.2019 | 20:57

בראשית

הסוף של המסע הישראלי לירח: SpaceIL הודיעה הערב (שלישי) כי "המשימה לירח הושגה בהצלחה, בראשית 2 צריכה להיות משימה שונה". בהודעה שנמסרה מהעמותה נכתב כי "חברי הועד המנהל של עמותת SpaceIL קיימו דיון מעמיק בנוגע לאופי המשימה הראוי לבראשית 2, והגיעו למסקנה כי הניסיון לחזור על מסע לירח אינו מאתגר מספיק".
 
"מסעה של בראשית לירח, למרות הנחיתה הקשה, נצרב בתודעה בישראל ובעולם כמסע מוצלח, פורץ דרך, ובעל משמעויות רבות לאופי המסעות הבאים של בני אנוש לירח", הוסיפו בהודעת החברה. "הפידבקים שהתקבלו מגורמים מקצועיים רבים בעולם בשבועות האחרונים מאז הנחיתה, הצביעו על כך שהמשימה נתפסה כהצלחה יוצאת דופן, ושברה שיאים עולמיים רבים, כגון: החללית שנבנתה בתקציב הנמוך ביותר, שעשתה את המרחק הגדול ביותר לירח, הקטנה ביותר שהגיעה אליו והפרויקט היחידי לירח שכולו מומן באמצעים פרטיים. 
 
על הסיבה שבגינה קיבלו את ההחלטה נכתב כי "חזרה על מסע דומה אינה מציבה רף הנדרש ממשימות פורצות דרך. על כן, הוחלט לחפש אתגר משמעותי אחר. עוד ציינו חברי הועד המנהל, כי העמותה תשתף את הציבור בתהליך, כפי שעשתה עד כה במשימה הלאומית לירח. במקביל תמשיך העמותה להתמקד בביסוס הערכים של 'אפקט בראשית' בקרב הדור הצעיר בישראל".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום