פרידמן: "ברור לכולם שלא ייתכן תרחיש שבו ישראל תיסוג מיהודה ושומרון"

שגריר ארצות הברית בישראל התייחס לפסגה בבחריין: "יש לנו גם נוכחות פלסטינית, לא כמו שצריכה להיות, אבל זה צעד ראשון טוב ואני מצפה לדברים טובים מהכנס". על הסערה בעקבות דבריו על סיפוח יו"ש: "אני עומד מאחורי דבריי ב-100%"

מדיני 26.6.2019 | 12:39

דוד כהן, פלאש 90

שגריר ארצות הברית בישראל, דויד פרדימן, התייחס הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל' לסערה שיצרו דבריו על זכותה של ישראל לספח חלקים מיהודה ושומרון: "הניסוח שבו השתמשתי עם הניו יורק טיימס, מאחוריו אני עומד במאת האחוזים. מה שאמרתי היה המדיניות, או הציפייה האמריקנית לעשורים הקרובים". הוא תהה מדוע דבריו חוללו כזו סערה: "לא מבין למה הנושא קיבל תגובה כזו – כולם יודעים שאין שום תרחיש בו ישראל אי פעם תעזוב את כל השטח של הגדה המערבית. אוהבים להסתכל על זה כסטייה מהמדיניות האמריקנית, אבל זה לא".

השגריר התייחס לוועידת בחריין ואמר כי, "אנחנו הולכים בכיוון הנכון, הרבה מדינות הגיעו, יש גם נוכחות פלסטינית, לא כמו שצריכה להיות, אבל אני צופה דברים טובים". עוד הוסיף, "המרכיב החסר הוא הנוכחות הפלסטינית, וזה חבל. לא ברור מה מטרתם בחרם על הפגישה, היא נועדה למענם. אף אחד לא ביקש מהם לוותר על שאיפותיהם, אנחנו לא מבינים את זה, אבל זה לא אומר שנחכה להם כי זה יכול לקחת זמן".

פרדימן הוסיף לגבי עסקת המאה, כי "אני לא חושב שאנחנו טבענו את השם הזה, אנחנו לא כל כך יהירים. יש לנו חזון רציני למה שיכול לקרות, אנחנו עדיין צריכים לראות את מסגרת הזמנים, וגם נדבר עם גורמים בבחריין ועם ממשלת ישראל ואז נדבר עם הנשיא. אנחנו צריכים לשקול איך למנוע איבה מצד ההנהגה הפלסטינית. אנחנו יודעים איך היא נראית".

על המתיחות במפרץ הפרסי אמר הנציג האמריקני כי, "ישראל צריכה להיות מודאגת מאיראן והיא תמיד תהיה מודאגת מאיראן, אנחנו גם מסכימים על דאגות אלה ואנחנו פועלים לפעול נגד האיומים האלה. הפגישה עם היועצים, למרות חוסר ההסכמות בין הצדדים – בדגש מול רוסיה, השיחות היו מועילות ורוסיה מחפשת פתרונות גם היא. בחריין גם היא צעד בכיוון זה".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום