פשרה בתביעה ייצוגית, 'אול ג'ובס' יפצו את הלקוחות

פיצוי סמלי ללקוחות במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית • ההודעות על כך נשלחו בהודעות סמס • הזכאים לפיצוי, יוכלו לממשו ללא הגבלת זמן

כלכלי 16.7.2019 | 20:03

לוגו אול ג'ובס | באדיבות ויקיפדיה

בהודעת טקסט לקונית, פונה חברת או יו ניד בע"מ, מפעילת אתר אול ג'ובס אל לקוחותיה לשעבר. מדובר באתר פופולרי המיועד לחיפוש עבודה וההודעה היא בעקבות אישור הסכם פשרה על תביעה ייצוגית:

"שלום… לפי רישומינו הנך נכלל בקבוצה שהוגדרה בהסכם הפשרה בתובענה ייצוגית (ת"צ 31167-03-15 דביר נ' אול יו ניד בע"מ). לפיכך הנך זכאי לקבל -3 ימי שימוש רצופים באתר במנוי VIP ללא עלות (3 ימים בעבור כל הפסקת מנוי שביצעת כמוגדר בהסכם הפשרה). לקבלת ההטבה ופרטים נוספים עליך לאשרר את פרטיך בלינק המצורף שיהיה תקף עד ל – 17.07.2020. לאחר אשרור הפרטים תוכל לנצל את ההטבה ללא הגבלת זמן".

ההודעה והסכם הפשרה מסיימות סאגה של תביעה ייצוגית גדולה, בה נטען כי המפעילה את אתר הדרושים אול ג'ובס, הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, בכך שאינה מאפשרת לצרכן לבטל את מנוי ה- VIP, המקנה שירותים נבחרים באתר ולקבל החזר יחסי בגין יתרת התקופה שממועד מתן הודעת הביטול ועד לתום החודש עליו שילם מבעוד מועד.

מפעילת האתר טענה להגנתה כי היא מעניקה למנוייה את הזכות לבטל את ההתקשרות עמה, כאשר כל מנוי שמבקש לבטל את המנוי מזוכה בהחזר כספי יחסי בגין יתרת הימים.

כמו כן טענה החברה, כי בעקבות צורך אותו זיהתה בקרב לקוחותיה, היא מאפשרת ללקוח לשמור את יתרת הימים שעומדים לזכותו בגין התשלום על המנוי, זאת למקרה שהעבודה שמצא לא תצליח לטווח ארוך והוא יאלץ לעזוב ולצאת לחיפוש עבודה נוסף. לפיכך דין התביעה להידחות.

לטענת החברה המפעילה את אתר אול ג'ובס לא נפל כל פגם בהתנהלותה, אולם היא מוכנה לבוא להסדר פשרה, מבלי להודות בטענה כלשהי שנכתבה והוגשה לבית המשפט.

כתוצאה מהסכם הפשרה, תפצה מפעילת האתר את חברי הקבוצה, בשלושה ימי שימוש חינם בשירות VIP באתר, בגין כל הפסקת מנוי שביצעו, אותן יוכלו לממש בכל עת. ההטבה מוערכת בשווי מצטבר של קרוב ל- 800,000 ₪.

ראוי לציין שהטבה זו עשויה לתת תועלת מעולה ללקוחות, מאחר וניתן ביום אחד של מנוי VIP לאסוף כמות עצומה של הצעות רלוונטיות. אם כי, מעיון בהסדר הפשרה עולה כי המרוויח העיקרי מהסיפור הוא עוה"ד של מגיש התביעה הייצוגית, לו ממליצים שני הצדדים לאשר תשלום של 190,000 ₪ וגם המגיש עצמו, (שאולי לא מצא עבודה אבל מצא כתב תביעה) יקבל גמול של 50,000 ₪.

מאחר וההודעה על ההטבה נשלחה בהודעת טקסט, וכידוע ל'ביזנס' ובדומה למה שפרסמנו אמש, רוב קוראיה אינם מקבלים הודעות כאלו, אנו מציעים לקוראינו שהיו בעבר לקוחות החברה, לבדוק זכאותם לפיצוי ולהירשם למימושו בעתיד, גם אם כרגע הם מועסקים.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום