חברת היי טק חרדית גייסה 4 מליון דולר

'רבטק' גייסה ממספר משקיעים הון • הסכום יושקע לטובת הגדלת מספר עובדיה • תחזית לצמיחה משמעותית של הכנסות החברה

טכנולוגיה 17.7.2019 | 17:06

רבטק - בני תורה בהיי טק

חברת ההייטק החרדית רבטק מבני ברק, שהוקמה על ידי הרב דוד לייבל, ביצעה גיוס הון ראשון – בהיקף של 4 מיליון דולר – משורה של משקיעים פרטיים ומוסדיים. כך עולה מכתבה בלעדית ב'כלכליסט'.

בין המשקיעים בחברה החרדית בולטים כמה שמות בעולם ההייטק: שמיל לוי, שותף בסקויה; בני לוין, ממייסדי נייס; אריק בן חמו, מייסד חברת 3com וכיום מקרן ההון סיכון BNG; וינסנט וורמס, משקיע הון סיכון בכיר בקרן טקטון; איציק דנצינגר, נשיא קומברס לשעבר; סקוט טובין, מנהל־שותף בקרן ההון סיכון האמריקאית באטרי ונצ'רס; דיוויד (דיקי) קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין ויו"ר נייס. בנוסף השקיע מקים החברה הרב לייבל בעצמו חלק נכבד מההון באמצעות הלוואת בעלים.

מדובר בחברה, שהוקמה בשנת 2013 ומעסיקה רק בני תורה איכותיים, שלצד רצונם להתפרנס ממשרה מכובדת, אינם מוכנים לסגת כמלוא הנימה מאדיקותם והגדרתם החרדית. החברה מאפשרת לחלקם הלומדים תורה עד שעות הצהריים להגיע לעבודה לאחר מכן עד שעות הערב. כך, הקמת החברה יצרה חממה חרדית, שהאווירה והמועסקים בה מאפשרים תעסוקה ראויה לאברך ירא שמים.

לצד החברה פועל גם מרכז ההכשרה לעובדים בירושלים ובבני ברק, 'אברטק', מכללה המכשירה גברים חרדים למקצועות התוכנה, בה הוכשרו כבר 180 איש, לצד מאות רבות של בקשות להתקבל לתוכנית הנדחות בלית ברירה.

רבטק קולטת בכל שנה כמות מוגבלת מאוד של של עובדים שסיימו הכשרה באברטק. על מנת להגיע לרמת הרווחיות שהמשקיעים מצפים מהם, עליה לקלוט כמות הרבה יותר גבוהה ולהגיע  לכמות של 150-200 עובדים. גיוס ההון נועד לטובת הגדלה של כמות המוכשרים לקליטה בחברה והגדלת תפוקת העבודה בהתאם.

המשקיעים מגיעים לשותפות מתוך אמונה בסיכוי העסקי, לאור הצמיחה והתחזיות להמשך, ומתוך ההבנה שצריך לאפשר לחרדים אלו שלא ישתלבו בתעשייה באופן שונה, להביא את כישוריהם למיצוי.

החברה יושבת בתוך העיר בני ברק ומעסיקה כמה עשרות עובדים חרדים שמשלבים חיי לימוד תורה עם תעסוקה מכובדת בבניית אפליקציות מובייל ואתרי אינטרנט.

הרב לייבל שהקים את החברה הזיע רבות בשנותיה הראשונות. לצד העובדה שההיתכנות העסקית הייתה שניה במעלה, לעצם הקמת המיזם הייחודי מה שלא תרם להכנסות החברה, ההתנגדות לחברה הייתה קשה: החתמות רבנים והפגנות קבועות היו מנת חלקו. לציבור הליטאי – בעיקרון, קשה מאוד לקבל את העובדה שאברך חרדי יוצא לעבוד ומתקשה עוד יותר לקבל כשזה כביכול משתלב בשם החברה (רב-טק). אולם, משיחות שביצע 'ביזנעס' עם בכירים בחברה עולה, שכיום, לאחר הניסיון המכובד והתוצאות המרשימות שלה, תוך הוכחה שהעובדים לא שינו ערכיהם החרדיים כהוא זה, ההתנגדות שככה, וכאמור המונים מתדפקים על דלתות החברה.

על פי דיווחים שונים בשנת 2018 סך הכנסות החברה עמדו על כ־8 מיליון שקל הערכה היא כי בשנת 2019 יגיעו הכנסות החברה ל־11 מיליון שקל.

לדברי 'כלכליסט'. השנתיים האחרונות היו שנות המהפך של רבטק. מנכ"ל רבטק מיקי סגל אמר כי החברה רשמה ב-2017 צמיחה של 40% במכירות שלה וב-2018 צמיחה של 62%. ב-2018 הכנסותיה עמדו על כ-8 מיליון שקל ועל פי הערכה ב-2019 מכוונת החברה להכנסות של כ-11 מיליון לפחות.

ככלל, נראה שלעולם ההיי־טק החרדי, הייתה עדנה, והוא הופך ל'בייבי' שכולם מחבבים, מפנקים ומנסים להרים אותו לגבהים חדשים.

אירועים, כנסים, התארגנויות, תערוכות ופגישות נערכות כל העת, בכדי לחשוף את עולם היי-טק החרדי בפני העולם החילוני ואנשי הממשלה על מנת לקבל משרות, תקציבים ופתיחת שלוחות ברחובות החרדיים.

את מחסום הידע משלימים החרדים במהירות, ואת מחסום הדעות הקדומות של העולם החילוני, הם מנצחים בעזרת תוצאות מרשימות, הסברה וסיורים בחברות שכבר עובדות ופועלות בתחום. כך מוקמות להן חברות היי-טק חרדיות, נפתחים חללי עבודה ונוצרים קשרים עסקיים.

איש היי-טק חרדי שנפגש לאחרונה עם אנשי הרשות לחדשנות סיפר ל'ביזנעס', כי ישנה התעניינות רבה בעולם הייטק החרדי "הגשתי בקשה להכרה ותקצוב להרחבת מיזם היי-טק הפועל בימים אלה בהצלחה מרובה במגזר החרדי. ההתעניינות בה התקבלתי במקום וההקשבה והנכונות לסייע למיזם, על אף שכל כולו מתאים רק למגזר החרדי, מלמדות שהמחסום נפל וצירוף המילים איש-היי-טק-חרדי כבר הפך להיות מקובל מאוד ואפילו מוערך במגזר הכללי".

כעת רק נותר לעקוב איזו עיר חרדית תביא את האקזיט החרדי הראשון. התחרות בעיצומה. כל מי ששאל בעצת רבותיו ופונה אל עולם העשייה והתעסוקה הטכנולוגי, מוזמן להצטרף לתחרות.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום