נתניהו סיכל תקיפה באיראן? פרטים חדשים על הפלת המל"ט של ארה"ב

על פי דיווח לבנוני המזוהה עם חיזבאללה, נשיא ארה"ב טראמפ התקשר לנתניהו דקות ספורות לפני התקיפה באיראן על-מנת לעדכן אותו בהתפתחויות, וראש הממשלה הדגיש בפניו כי פגיעות בנפש יגרמו לאיראן להגיב בעוצמה. בישראל מכחישים

מדיני 20.7.2019 | 21:16

ארכיון | קובי גדעון, לע"מ

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה בסוף השבוע כי מי ששכנע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלא לתקוף את איראן בתגובה להפלת המל"ט בחודש שעבר היה ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, לפי גורם ישראלי מדובר ב"דיווח שקרי, לא הייתה שיחה כזאת".

לפי הדיווח, טראמפ התקשר לנתניהו דקות ספורות לפני התקיפה על-מנת לעדכן אותו בהתפתחויות, וראש הממשלה הדגיש בפניו כי פגיעות בנפש יגרמו לאיראן להגיב בעוצמה. עוד דווח כי נתניהו אמר לטראמפ כי "כשישראל תוקפת בסוריה, איראן לא מגיבה כל עוד אין אבידות בנפש, וכי כשהיו הרוגים איראן תקפה אתרים ישראליים רגישים בגולן".

כזכור, משמרות המהפכה של איראן יירטו כלי טיס בלתי-מאויש אמריקני מעל שמי המדינה. דווח כי כלי הטיס שיורט הוא מל"ט ריגול מסוג גלובל הוק RQ-4, וכי הוא יורט בעת שטס במרחב האווירי שמעל למחוז הורמוזגן שבדרום איראן.

ארה"ב הרשמית הכחישה את הדיווחים בתחילה, אך לאחר מכן הודתה כי אכן איראן הפילה את המל"ט. בארה"ב הבטיחו תגובה משמעותית אך דקות לפני התקיפה, טראמפ הורה לבטלה.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום