פרסום ראשון: מגעים להבאת פוטין לארץ לפני הבחירות

הביקור שתוכנן בפגישה הקודמת של נתניהו עם פוטין בקרמלין, יהווה עוד צעד משמעותי במאבק של רה"מ מול ליברמן על הקול הרוסי. האנדרטה אושרה בהליך מזורז, וגורמים בעיריית ירושלים טענו כי הופעלו לחצים גדולים מקרבת רה"מ

מדיני 29.7.2019 | 21:14

ארכיון | קובי גדעון, לע"מ

פרסום ראשון: מגעים להבאת פוטין לישראל לפני הבחירות מתקיימים במרץ בקרבת רה"מ, בנימין נתניהו. על פי התכנית, הנשיא הרוסי ישתתף בחנוכת אנדרטה החדשה להרוגי המצור על לנינגרד במלחמת העולם השנייה, כך פורסם לראשונה במהדורה המרכזית. אל חנוכת האנדרטה הוזמן פוטין מול המצלמות כבר בביקורו של נתניהו בקרמלין, בפברואר באחרון. מדובר בצעד משמעותי ביותר במאבק של נתניהו מול ליברמן על הקול הרוסי. 

הערב (שני) בוועדת השמות של עיריית ירושלים אושר כל נושא האנדרטה בהליך מזורז. האנדרטה תוקם בגן סאקר, מיקום מרכזי מאוד בעיר הבירה, ואושר הכיתוב שיופיע עליה והסמלים המשותפים שיוטבעו בה. ניתן לראות כבר הדמיה של האנדרטה, שבנייתה צפויה לעלות 1.2 מיליון שקלים.

אך גורמים בעיריית ירושלים מספרים שהאישור המזורז לא הגיע בפתאומיות, אלא לאחר מסכת לחצים אדירה שהופעלה על הוועדה מטעם הדרג המדיני, ובפרט מאנשי לשכתו של ראש הממשלה. כל זאת על מנת להבטיח את זירוזו של ההליך הפרוצדוראלי והטכני.

הסיבה לניסיון לזרז את המהלך היא ככל הנראה הבחירות הקרבות: במלחמה על הקול הרוסי פגישה עם פוטין על רקע חנוכת אנדרטה לחיילים רוסים זה נשק מצוין. התורם המרכזי לאנדרטה שנבנת הוא מיכאל מירלשווילי. מירלשווילי, דמות מוכרת במערכת הפוליטית, הוא איש עסקים שמקורב לאריה דרעי, ליולי אדלשטיין ובמפתיע - לאביגדור ליברמן.

הסיפור הזה התחיל בחודש פברואר האחרון. במהלך הפגישה המצולמת עם פוטין בקרמלין אמר נתניהו לנשיא רוסיה שהוא מתכוון לחנוך את האנדרטה. פוטין ענה לו אז שלאירוע כזה הוא יגיע בעצמו.

מהליכוד נמסר בתגובה: הבקשה לאישור האנדרטה הוגשה עוד לפני פיזור הכנסת. כרגע אין מגעים להבאתו של הנשיא פוטין לפני הבחירות, אבל הוא תמיד מוזמן.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום