התקבלה הכרעה: תמ"א 38 תימשך עם מקצה שיפורים

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, זאב ביילסקי, החליט אתמול כי תמ"א 38 תימשך למרות ההודעות על סיומה, ולמרות התנגדות מנהל התכנון ואיגוד המתכננים • יוקם צוות לשיפור התכנית

כלכלי 30.7.2019 | 11:18

הדמיית בניין אחרי תמ"א 38 ברחוב אלי כהן בלוד | צילום אילוסטרציה, יח"צ

למרות ההודעות על תום תוקפה של תמ"א 38 ואי חידושה במאי 2020 ע"י מנהל התכנון, מסתבר שהגורם הממשלתי האחראי על מטה הדיור מטעם הממשלה, ומשמש כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, זאב ביילסקי, חושב קצת אחרת.

כזכור, מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עמד בתוקף מנהל התכנון שבמכתב תגובה ללשכת עוה"ד חשף כי המשך הפעלת התמ"א 38 מוטל בספק.

אלא שמי שעתיד לחדשו אינו מנהל התכנון אלא המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, ואתמול הכריע זאב ביילסקי, במסגרת דיון בנושא בישיבת מטה הדיור הממשלתי כי תמ"א 38 תמשיך במתכונתה, עם שינויים ושיפורים בתחומי התכנון, היטלי ההשבחה ועוד.

"הבנתי את העמדות השונות והחלטתי שלא ניתן לבטל את תמ"א 38 בשלב זה", הודיע יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, זאב ביילסקי.

ביילסקי הודיע כי לצד ההארכה הצפויה (שתאושר סופית במועצה כהצעת מחליטים) תלווה בצוות מקצועי שבו יהיו חברים נציגי מרכז השלטון המקומי ועוד.

הברכות מצד הרשות להתחדשות עירונית, היזמים והקבלנים, עורכי הדין, השמאים, המהנדסים והאדריכלים לא פסקו מלבוא. ויש גם מתנגדים לא מעטים – אך ההחלטה נפלה ככל הנראה. הפעם, כנראה – סופית.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום