זו המהפכה שמתכנן מבקר המדינה החדש מתניהו אנגלמן

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה החדש, מתכנן רפורמה רחבת היקף במשרדו. בכירים במשרד הודפים את ההאשמות נגדו וטוענים כי "מדיניות העבר פגעה בעבודת הביקורת"

חדשות בארץ 5.8.2019 | 10:15

יונתן זינדל, פלאש 90

במשרד מבקר המדינה הולכת ונשלמת הרפורמה שמוביל המבקר החדש מתניהו אנגלמן, מאז נכנס לתפקידו. בשבועות האחרונים פורסמו בתקשורת דיווחים שונים בנוגע למהלכים המתוכננים, ואלו עוררו ביקורת.

הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד, חושף הבוקר (שני) את תוכניתו הסדורה של אנגלמן ומצטט בכירים במשרד המבקר דוחים את הביקורת הפנימית על המהלכים המתוכננים, מבהירים כי היא תימשך ביתר שאת וקובעים כי סיפוח הסמכויות, ובראשן החטיבה למלחמה בשחיתות - פוגע בעבודת ביקורת המדינה, ולכן יבוטל.

הבכירים אמרו כי מהלך אחד שכבר התבצע בדרך לשורת הרפורמות המתכוננת, היה מינוי אל"מ (מיל') ישי וקנין, שהקים את מערך הביקורת בצה"ל, למנכ"ל משרד המבקר, וכן מינוי יועץ מקצועי מתחום הביקורת. אנגלמן, הם אומרים, לא ייסוג מהחלטותיו המסתמנות בשל הביקורת, ובימים אלה הוא עורך שורה של פגישות והתייעצויות עם גורמי מקצוע כדי להשלים את הרפורמות בקרוב.

המהלך הראשון שמתכנן אנגלמן במסגרת הרפורמה הוא ביטול החטיבה למלחמה בשחיתות במשרד המבקר.

בכירים במשרד אומרים כי "הקמת החטיבה, בזמנו של לינדנשטראוס פגעה בעבודת הביקורת וגרמה למשרדי ממשלה להתחמק ממתן תשובות ולרתיעה מעבודת הביקורת. אין שום הצדקה לקיומה של חטיבת מלחמה בשחיתות שאינה פלילית במשרד המבקר. החטיבה הזאת שאבה אליה משאבים ותשומת לב באופן קיצוני. אנשי ביקורת רציניים מצאו עצמם עסוקים כל היום בפרטי רכילות במקום לבצע עבודת ביקורת רצינית".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום