נתניהו בבית אל: "א"י נקנית בייסורים – ידינו תשיג את מבקשי נפשנו"

ראש הממשלה התייחס בסיור ב'בית אל' לפיגוע הרצחני בגוש עציון: "אנחנו נעמיק את השורשים שלנו במולדת שלנו, בכל חלקיה". סמוטריץ': "אחריות על כתפיו של ראש הממשלה שהוא גם שר הביטחון". שקד: "לעצור את משכורות המחבלים"

חדשות בארץ 8.8.2019 | 14:50

גרשון אלינסון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בסיור ב'בית אל' לפיגוע הרצחני הבוקר בגוש עציון: "אנחנו יודעים שארץ ישראל נקנית בייסורים. היום נפל עוד אחד מטובי בנינו, למשפחה שכבר הקריבה קורבן כבד למען ארץ ישראל. המחבלים הנפשעים הללו, הם באים לעקור – אנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס – אנחנו באים לבנות. ידינו תשיג את מבקשי נפשנו ואנחנו נעמיק את השורשים שלנו במולדת שלנו, בכל חלקיה".

בטקס שתוכנן מראש נערכה הנחת אבן הפינה לקראת הקמת שכונה של 650 יחידות דיור חדשות בבית אל, "הבטחנו לבנות בבית אל מאות יחידות דיור – היום אנחנו עושים זאת, גם מפני שהבטחנו וגם מכיוון שהייעוד שלנו הוא לבסס את עם ישראל בארצו, להבטיח את הריבונות שלנו במולדת ההיסטורית שלנו", אמר נתניהו.

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' הפנה את האחריות לראש הממשלה נתניהו בריאיון ל'ערוץ כנסת': "אני יכול להשפיע, אבל אני לא מקבל אחריות לבד. האחריות על כתפיו של ראש הממשלה שהוא גם שר הביטחון. נתניהו התגאה לאחרונה שהוא מכהן יותר זמן מבן גוריון, אבל את עפרה, יישוב שמדינת ישראל הקימה לפני 40 שנה ושם התגורר החייל שנרצח, עדיין לא הסדירו".

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד, אמרה הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל', "אם המחבל ייתפס חי, הוא ימשיך לקבל משכורת שמנה בכלא.

גם בנט וגם אני בכל שנותינו בקביינט ניסינו לדחוף את מערכת הביטחון לעצור את המשכורות הללו. מדינה שיודעת להגיע לארכיון הגרעין באיראן, יכולה לעצור כסף שעובר בישראל . אם מערכת הביטחון תיקח את זה על עצמה כמשימה היא תמצא דרך לעצור את משכורות המחבלים. זה שמקזזים את הכספים לרשות הפלסטינית זה חשוב אבל זה לא מספיק כי הכסף עצמו עובר למחבלים בבתי הכלא".

עוד הוסיפה, "כשאני הייתי במשרד המשפטים, משרדי הביטחון והמשפטים הכינו את התשתית להסדרת היישוב עפרה. צריך לקבל החלטה מדינית אמיצה להסדיר את היישוב. אלה שני דברים שהממשלה צריכה לעשות בלי קשר אבל ביום כזה קשה לחשוב שאותו מחבל ימשיך לקבל משכורת שמנה בכלא זה בלתי מתקבל על הדעת".

בראיון תקפה את הרשות הפלסטינית ואמרה כי, "ישראל כמדינה ריבונית לא יכולה להשלים עם העובדה שאבו מאזן לא מונע שום הסתה.

הרוצח הנתעב שרצח את הבחור המקסים הוסת במשך כל חייו על ידי מערכת ההסתה שהרשות הפלסטינית מלבה. לא צריך להתחמק מהאחריות על אבו מאזן כי צריך להבין שהרוצחים האלה, שרוצחים יהודים רק בגלל שהם יהודים, מוזנים מהסתה שמלבה הרש״פ. מי שחושב שאבו מאזן הוא פרטנר טועה".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום