חברות הסלולר על סף קריסה? משרד התקשורת שוקל להתערב

לאחר ששווי מניות הסלולר צנחו במהירות, ואחת מהן הגיעה לסכנה אמתית של פשיטת רגל, משרד התקשורת הודיע באופן חריג על הקמת צוות מיוחד לבחינת השוק. במשרד שוקלים להחזיר לשוק מאפיינים של לפני הרפורמה בסלולר, ולצמצם את התחרות. אם הצעדים יאושרו הדבר יוביל לעליות מחירים

תקשורת 8.8.2019 | 23:15

אילוסטרציה | פלאש 90

מניות הסלולר קרסו היום (חמישי) בפתיחת המסחר בכ-10%, ואחת מהן הגיעה ממש לסף של קריסה כלכלית - אלו הובילו את משרד התקשורת להוציא הודעה חריגה על הקמת צוות מיוחד לבחינת שוק הסלולר. ההודעה החזירה את המניות לעליה, אבל השוק נמצא במצב מאוד קשה כבר זמן מה, כאשר שש חברות שונות מתחרות במקביל על הצרכנים.

התחרות הקשה מובילה לירידות מחירים חדות מאוד בשנים האחרונות, דבר שהצרכנים נהנים ממנו באופן מידי, אך החברות מפסידות הרבה כסף. ההפסדים עלולים למנוע מהן להשקיע בטכנולוגיות מתקדמות, דבר שבסופו של דבר יפגע בצרכנים עצמם.

במשרד התקשורת מחכים לממשלה החדשה, אבל מספר צעדים כבר נשקלים שם. אם חלקם יאושרו הם עלולים להביא לעליות מחירים בשוק. הצעד המרכזי שעומד על הפרק הוא לאפשר מיזוגים בין חברות הסלולר, על מנת לצמצם אותו.

הנושא השני בו משרד התקשורת יבקש לטפל הוא נושא הניודים - המעברים הרבים של לקוחות בין חברה לחברה מורידים גם הם את המחירים. בשנה האחרונה הגיע מספר הניודים לשיא - 2.5 מיליון בשנה. לכן במשרד שוקלים לאפשר לחברות הסלולר להציע חבילות עם התחייבות למשך זמן, כמו שעשו בעבר. המחיר שלהן יהיה אטרקטיבי יותר, אך החברה תוכל להבטיח את הישארות הלקוחות. אופציה נוספת שנשקלת היא לקשור מחדש בין רכישת מכשיר לחבילת הסלולר.

הנושא המרכזי האחרון בו מתעסקים במשרד התקשורת הוא הקלה בהוצאות על התדרים לדור 5. במשרד התקשורת מבטיחים כי התנאים לרכישת סלולר לא יחזרו לאלו שהצרכן קיבל עד 2011. הם מבהירים כי הם שמחים על התחרות, אך חשוב שהיא תהיה יותר בריאה ויותר הוגנת, כזו שתאפשר השקעה בשירותים מתקדמים.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום