מסתמן: ההגרלה התשיעית של מחיר למשתכן – עוד לפני הבחירות

למרות שרבים בענף הנדל"ן הספידו אותה, תוכנית הדיור הממשלתית מחיר למשתכן עדיין כאן • ל"גלובס" נודע כי ההגרלה התשיעית מתוכננת לצאת לדרך בעוד כשבועיים, ותכלול ככל הנראה כמות מצומצמת של עד 3,000 יח"ד • בין הערים שצפויות להיות כלולות בהגרלה: ירושלים, חיפה וראשון לציון

כלכלי 14.8.2019 | 17:55

יונתן זינדל, פלאש 90

ההגרלה הבאה של דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן עומדת לצאת לדרך עוד לפני הבחירות הקרובות שייערכו באמצע החודש הבא. לפי הערכות, ההגרלה הקרובה תתקיים בתחילת ספטמבר.

מדובר בהגרלה התשיעית במסגרת תוכנית הדיור הממשלתית. ההגרלה הקודמת נערכה כחודש לפני הבחירות לכנסת ה-21, בחודש מרץ האחרון. הגרלה זו כללה כ-5,200 דירות ב-13 יישובים. נרשמו אליה 23,822 נרשמים, כשמרביתם (כ-16,500 משקי בית) נרשמו ליישובים בני ברק ותל אביב.

בין הערים שמסתמן שייכללו בהגרלה הקרובה נמצאות ירושלים, ראשל"צ, חיפה, אשקלון, נצרת, מעלה אדומים בית שאן והמועצה המקומית טוראען. לפי הערכות הגרלה זו תהיה מצומצמת ותכלול בין עד 3,000 יח"ד בלבד.

בסוף השבוע חשף "גלובס" כי לאחרונה זכו מספר חברות בקרקעות עליהן תוכניות יוצאות דופן במסגרת מחיר למשתכן בבאר שבע ובאילת עליהן ניתן יהיה לבנות בתים צמודי קרקע. נכון לעכשיו לא ברור האם קרקעות אלה ייכללו בהגרלה הקרובה.

לפי החלטה שהתקבלה במסגרת ישיבת מטה הדיור שהתקיימה בסוף יולי האחרון במחצית מהדירות שישווקו בהגרלות הקרובות תבוטל הקדימות שניתנה לנרשמים הראשונים מסדרות א' וב' של התוכנית, על פני הנרשמים המאוחרים יותר מסדרה ג'.

סדרה א' של התוכנית כללה את כל אלה שנרשמו מתחילתה ועד לסוף אוגוסט 2016; סדרה ב' כללה את כל הנרשמים מתחילת ספטמבר 2016 ועד ל-24 בספטמבר 2017 ואילו סדרה ג' הם כל הנרשמים מאז 25 בספטמבר 2017 ועד בכלל.

על פי נתוני מחיר למשתכן, עד כה נרשמו כ-140 אלף זכאים, מתוכם זכו 65,620 משקי בית בזכות לדירה.

ממטה הדיור נמסר לאחר ההחלטה בעניין כי "מטרת ההחלטה על שינוי שיטת ההגרלה בין הסדרות נועדה לייצר איזון בין הזכאים השונים. מחד להשאיר את העדיפות של א' וב' שממתינים יותר זמן, ומנגד לאפשר גם לג' להיות כבר שחקנים פעילים".

לפי נתוני משרד האוצר קצב רכישת הדירות החודשי במסגרת התוכנית עלה משמעותית בשנת 2019, ועומד על כ-1,180 עסקאות בממוצע. לעומת קצת יותר מ-800 עסקאות בממוצע בשנת 2018.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום