הוסר החסם להקמת נמל המפרץ

הנמל יתוכנן מחדש באופן שלא יפריע את הארכת שדה התעופה בחיפה • עיריית חיפה תסיר את התנגדותה והנמל יוקם

רכב ותחבורה 15.8.2019 | 16:54

נמל המפרץ | צילומסך: סרטון חברת נמלי ישראל

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, חתם אמש על הסכם עם עיריית חיפה, שיאפשר לקדם את הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה – ובכך שם סוף לסאגה בנושא והסיר את החסם שהעמידה עיריית חיפה, על קידום נמל המפרץ.

לפני כחודשיים דיווחנו, כי ראש העיר חיפה עינת קליש-רותם הגישה עתירה לבית המשפט, בו טענה כי "עתידו של שדה התעופה בחיפה עומד בסכנה, בגלל מיקומו של נמל המפרץ, ההולך ונבנה בימים אלה וחוסם את הסיכוי להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות. במידה ולא יתאפשר להאריך את מסלולו באופן מניח את הדעת, חברות תעופה יוותרו עליו, והוא עם הזמן ייסגר".

כאמור, משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל ורשות שדות התעופה, חתמו אתמול על הסכם שיאפשר לקדם תכנון להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה. ההסכם נחתם בתום מספר ישיבות שהתקיימו בין סמוטריץ', קליש-רותם, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל, סגן וממלא מקום ראש עיריית חיפה נחשון צוק, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות ונציגים של הגופים הרלוונטיים.

סוכם כי במקביל, עיריית חיפה תסיר את כל התנגדויותיה להמשך הקמת נמל המפרץ ותספק את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ממנה.

על פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש, באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. התכנון הסטטוטורי להארכת מסלול השדה, יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטרים ברוטו. כמו כן, תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה, לתחנת רכבת חוצות המפרץ.

שר התחבורה אמר, כי "פתיחת נמל המפרץ צפויה לפתוח את ענף הנמלים לתחרות ולשפר את רמת השירות עבור משתמשי הנמל". לדבריו, "הנמל החדש יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו מקומות תעסוקה, כבישים חדשים ומרכזים לוגיסטיים מתקדמים".

ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם הוסיפה: "שדה התעופה הוא מנוף כלכלי חיוני לצפון המדינה. כולנו שמחים על תחילתו של שיתוף פעולה עם כל גורמי משרד התחבורה".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום