גורם מדיני בכיר על 'עסקת המאה': "יש דברים שישראל תוכל להתנגד"

הגורם הבכיר טען כי הוא יוכל להתנגד ל"לכל דבר שהוא לא האינטרס החיוני של מדינת ישראל". לדבריו, ישראל הוכיחה זאת "לכל הנשיאים - כך גם לטראמפ". אמש אמר טראמפ כי הוא מתכוון לפרסם את החלק המדיני של "עסקת המאה" רק לאחר הבחירות בישראל

מדיני 20.8.2019 | 23:36

קובי גדעון, לע"מ

גורם מדיני בכיר הנמצא בפמליית ראש הממשלה בקייב נשאל הערב (שלישי) טרם עלייתו למטוס האם ישראל תוכל להתנגד לחלקים בעסקת המאה של ממשל טראמפ, והגיב: "אני יכול להגיד נגד כל דבר שהוא לא האינטרס החיוני של מדינת ישראל". לדבריו, "ישראל הוכיחה והבהירה לכל הנשיאים, גם לממשל טראמפ, שיש דברים שישראל לא תוכל לקבל – עקירה של אדם אחד, מימוש של מה שקרוי זכות השיבה, כניסת פליטים למדינת ישראל ומתעקשים על ירושלים מאוחדת ושליטה מוחלטת מערבית לירדן".

הגורם הבכיר העריך בתדרוך לעיתונאים כי "בסבירות גבוהה מאוד, התוכנית האמריקנית תגיע בתוך שבועות או חודשים, זה כמעט ודאי. יהיה תמיד מרחב של התדיינות, דברים לא סופיים ויש שיקולים מגוונים שיעלו בהרבה מקרים. השאלה שצריכה להישאל כעת היא מי ינהל את המשא ומתן והמגעים מול הנשיא טראמפ. יאיר לפיד? בני גנץ?".

אמש דיווחנו כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי בכוונתו לפרסם את החלק המדיני של תוכניתו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, המכונה "עסקת המאה", רק לאחר הבחירות בישראל שיתקיימו בחודש ספטמבר הקרוב. טראמפ אמר את הדברים בשיחה עם עיתונאים לפני שעלה למטוסו בניו ג'רזי. עם זאת, הוסיף הנשיא כי ייתכן ויפרסם חלקים ממנה עוד לפני כן.

בתוך כך, טרם עלייתו למטוס בסיום הביקור המדיני באוקראינה, התייחס ראש הממשלה בשיחה עם עיתונאים, להסכם העודפים של ישראל ביתנו וכחול לבן ואמר כי "החלטתו של ליברמן מבהירה לצערי את מה שאנחנו יודעים הרבה זמן, ליברמן החליט באופן סופי להעביר את כל הקולות שיקבל ללפיד וגנץ. כל אחד יודע כעת, אם אתה רוצה את גנץ ולפיד ברוטציה בראשות הממשלה, תצביע ליברמן".

במענה לשאלה האם הוא פוסל את ליברמן ומפלגתו השיב יו"ר הליכוד: "אני לא פוסל אף אחד". נתניהו אף התייחס לחשש שלא ישיג 61 מנדטים להרכיב ממשלת ימין, "אני פועל כאילו אפסיד ויוצא מתוך הנחה שאם אנשים ישאלו עצמם מה יקרה אם נפסיד – אז לא נפסיד".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום