פרשת עקב תשע"ט, קברנה סוביניון, יקב שאטו דה גליליי.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: קברנה סוביניון 2016, יקב שאטו דה גליליי

יין ואלכוהול 23.8.2019 | 01:55

 

pixabay

פרשת עקב תשע"ט, קברנה סוביניון 2016, יקב שאטו דה גליליי

פרשת השבוע פותחת ברשימת ברכות בעקבות שמירת התורה: "וַאֲהֵבְךָ וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ. וברך פרי בטנך ופרי אדמתך, דגנך ותירושך ויצהרך" (דברים ז/יג).

אלה אינן ברכות מקריות, אלא מתמשכות. הברכה המרכזית היא "ברך פרי בטנך". משפחה גדולה זקוקה להרבה אוכל, ושאר הוצאות, וזהו המשך הברכה. אבל הברכה אינה  מתמקדת רק בכמות, אלא גם באיכות, לכן נאמרה ברכה נפרדת ב'פרי האדמה', וברכה נפרדת על 'דגן תרוש ויצהר', למרות שהם פרי האדמה. אבל פרי האדמה זה חסה, מלפפון ותפוח עץ. בעוד ש'דגן תרוש ויצהר', הם תוצאה של מאפיה, יקב ובית-בד, הם זקוקים לברכה נפרדת. במאפיה התעשייתית כיום אין הרבה נזקים, אבל הייתי עד לדו-שיח עם אופה שכונתי של לחמים 100% טבעיים, והוא דרש על התוצרת מפי ארבע ממחיר לחם רגיל, והסביר שחומר הגלם עולה בערך כפליים, ובערך 30% מהתוצרת לא מצליחה, בעיקר עקב אי-תפיחה שאין לו עליה שליטה בלי זרזים סינטטיים. איש לא יקנה לחם נפול, ואין לו מה לעשות בו. על כן הוא משקלל גם את הנזקים במחיר הלחם. תעשיית השמן מכירה הפתעות דומות. אבל אני יודע על הרבה הפתעות שפוגש היקב. בפרשת השבוע אין  סיפורים עצובים על יין שהתקלקל, החמיץ, הבאיש נשפך וכדומה. אלא על 'ברכה'. גם על זה שמעתי סיפור מעניין, שהיה לפני שנים באחד היקבים, בעידן שעדיין לא החזיקו יינן ביקב. הם ביקבקו אלפי בקבוקים ביין אדום פשוט, שאמור היה להימכר בחנויות המכולת, על פי המחירים של היום בסביבות 20 ש"ח כל בקבוק. אחר שהם כבר פיזרו מעל 50% מהתוצרת, 'נפל להם האסימון', שזה יין מאד משובח. שבקלות אפשר לדרוש עבורו 80 ש"ח. הם לא רצו לפרסם זאת, כדי שקונים לא יסתערו על המדפים, אלא השאירו הודעה לקונית: "אנו מחזירים את הבקבוקים עקב תקלה טכנית". זה לא היה שקר, התקלה הייתה במחיר הנמוך. הם שפכו את כל הבקבוקים חזרה למיכל, ובקבקו מחדש בבקבוק מעוצב עם תווית מהודרת. הנה דוגמא שמלבד הברכה בפרי האדמה, יש עוד ברכה גם בשלב של היצור. ישנם דוגמאות רבות כאלה, והתורה מבטיחה שכל אחד ואחד מאיתנו יפגוש אותם בעצמו, בעזרת ה'.

השבוע טעמתי "קברנה סוביניון 2016" של "יקב שאטו דה גליליי" יין עם גוף בינוני, צבע כהה ובוהק, ריחות פירותיים ומתקתקים, חומצי במידה טובה, שהה 12 חודשים בחביות עץ אלון, יין נפלא שהולך מצוין עם אוכל.

המחיר 90 ₪ 12.5% אלכוהול

לחיים ושבת שלום!

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום