גרינבלט: "תוכנית השלום לא תפורסם לפני הבחירות"

לפני יומיים אמר הנשיא האמריקאי כי ייתכן שתוכנית השלום או חלקים ממנה תפורסם לפני הבחירות בישראל. אולם היום שליחו של הנשיא לאזור ג'ייסון גרינבלט שולל אפשרות כזו, "החלטנו שלא נפרסם את חזון השלום לפני הבחירות הישראליות"

מדיני 28.8.2019 | 21:52

לע"מ

שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. הודיע הערב (רביעי) כי ממשל טראמפ לא יפרסם את תוכנית השלום האמריקנית, הידועה בכינוי "עסקת המאה", לפני הבחירות בישראל ב-17 בספטמבר. "החלטנו שלא נפרסם את חזון השלום או חלקים ממנו לפני הבחירות הישראליות", צייץ גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו.

רק לפני יומיים אמר הנשיא טראמפ כי ייתכן שתוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים, המכונה "עסקת המאה", תיחשף עוד לפני הבחירות בישראל ב-17 בספטמבר. טראמפ אמר את הדברים במהלך פסגת ארגון המדינות המתועשות ה-G7 בצרפת. הנשיא הוסיף כי להערכתו ישראל תשמח לעשות הסכם שלום עם הפלסטינים. עוד אמר הנשיא כי לדעתו הפלסטינים ישמחו לקבל בחזרה את הסיוע האמריקני תמורת שלום עם ישראל.

בתחילת השבוע שעבר אמר טראמפ כי הוא מתכוון לפרסם את החלק המדיני של תוכניתו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, המכונה "עסקת המאה", רק לאחר הבחירות בישראל. טראמפ אמר את הדברים בשיחה עם עיתונאים לפני שעלה למטוסו בניו ג'רזי. עם זאת, הוסיף הנשיא כי ייתכן ויפרסם חלקים ממנה עוד לפני כן.

יועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר לאחר הסדנה הכלכלית שיזם הבית הלבן במנאמה, בירת בחריין, כי להיבטים הפוליטיים בסכסוך יהיה קשה יותר למצוא פתרון. בסדנה שהתקיימה בחודש יוני האחרון הוצג החלק הכלכלי של תוכנית השלום של הנשיא. לפי התוכנית, יגויסו תרומות בסך 50 מיליארד דולר ממדינות ומשקיעים, כש-28 מיליארד מתוכם יועברו לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה; 7.5 מיליארד יועברו לירדן, 9 מיליארד למצרים ו-6 מיליארד ללבנון. אולם, חלקה המדיני של התוכנית עדיין לא פורסם.

הפלסטינים החרימו את "עסקת המאה" עוד משלביה הראשונים, וסירבו לשלוח נציג מטעמם לסדנה הכלכלית בבחריין. הרשות הפלסטינית אינה מוכנה לדון בתוכנית. וגורמים בכירים בה טענו כי ארצות הברית אינה יכולה להיות גורם מתווך אובייקטיבי בסכסוך.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום