ארה"ב סיכלה הצהרה באו"ם שמשווה בין ישראל לחיזבאללה

בצל המתיחות בגבול הצפון, צרפת העלתה באו"ם טיוטה להצהרת מועצת הביטחון המגנה את ההפרות בגבול וקראה לאיפוק של כל הצדדים. האמריקנים התנגדו בשל "ההקבלה המוסרית" שעולה בין ישראל לארגון הטרור ובשל היעדר הגינוי המפורש נגד חיזבאללה

מדיני 6.9.2019 | 10:27

'דיווחי הרגע'

ארה"ב בלמה הצהרה במועצת הביטחון של האו"ם הנוגעת לחילופי האש האחרונים בין ישראל לחיזבאללה בתחילת השבוע, כך דווח הבוקר (שישי) בכלי תקשורת בארה"ב. לדברי הדיפלומטים האמריקנים שצוטטו, ההתנגדות להצהרה נבעה בשל היעדר הגינוי המפורש נגד חיזבאללה וההקבלה המוסרית שעולה ממנה בין ישראל לארגון הטרור.

טיוטת הנוסח, כפי שהוגשה על ידי צרפת, כללה גינוי של "כול ההפרות" בגבול שבין ישראל ללבנון - וקראה לכל הצדדים להפגין איפוק ולהימנע משיח שעלול לסכן את ההסכמות שסיימו את העוינות אחרי המלחמה ב-2006.

ביום ראשון האחרון, בסביבות השעה 16:15, ארגון הטרור חיזבאללה שיגר בין שלושה לארבעה טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל. לאחר השיגור חיזבאללה הודיע שפגע בהצלחה במטרות והשמיד אותן, וכלי תקשורת בלבנון דיווחו כי חיילים פצועים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם. בחיזבאללה חגגו את ההצלחה המבצעית מבחינתם, למרות שהתברר כי מדובר בהטעיה צבאית שתוכננה היטב על ידי צה"ל.

בתגובה לירי תקף צה"ל באמצעות מסוק קרב את החוליה שביצעה את השיגור ובנוסף נורו כ-100 פגזי ארטילריה למטרות שונות בגזרה. בצה"ל בחרו להשתמש בפצועים מדומים כדי לתת לחיזבאללה תחושה של גביית מחיר, וכדי שארגון הטרור יוכל לסיים את האירוע. 

בצל המתיחות בצפון, בצה"ל החליטו ביום רביעי האחרון לפרוס מספר סוללות הגנה אווירית נוספות מסוג פטריוט במספר מוקדים שונים בצפון הארץ. הסיבה: במערכת הביטחון מעריכים כי אירן וחיזבאללה עלולים לנסות ולהחדיר לשטח ישראל כטב"מים חמושים.

ההחלטה התקבלה למרות שבימים האחרונים נרשמה ירידה מסוימת ברמת הכוננות בגזרה הצפונית, אך יחד עם זאת במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות לפיה נסראללה טרם אמר את המילה האחרונה - ונערכים לכך בהתאם. סוללות הפטריוט שנפרסו אמורות לתת מענה ולהתמודד עם כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים, שעמוסים בחומרי נפץ, ועלולים להישלח ע"י אירן או חיזבאללה לעבר ישראל.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום