"הם הרגו אותי"; כך ניסו החוקרים לשבור את שאול אלוביץ'

בניסיון לגרום לו להפוך לעד מדינה נגד רה"מ בנימין נתניהו, חוקרי המשטרה הפעילו על איש העסקים שאול אלוביץ' מכבש לחצים והשתמשו גם בבנו בכדי שיפטר את עורך דינו

חדשות בארץ 7.9.2019 | 22:09

הדס פרוש, פלאש 90

בניסיון לגרום לו להפוך לעד מדינה נגד רה"מ בנימין נתניהו, חוקרי המשטרה הפעילו על איש העסקים שאול אלוביץ' מכבש לחצים והשתמשו גם בבנו בכדי שיפטר את עורך דינו. 

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, המשטרה התקינה מכשירי הקלטה בחדר מיוחד הממוקם במתקן המעצר, חדר בו מתייעץ העצור עם עורך דינו. לשם שלחו החוקרים את בנו שאול שאול, אור, בכדי שישכנע את אביו לפטר את עורך דינו ג'ק חן, שייעץ לראש הממשלה בתיקים האחרים. במשטרה חשבו כי חן מונע מאלוביץ' להפוך לעד מדינה נגד הנתניהו.

סגל פרסם את תמלול השיחה בין חוקרת להב 433 לאור אלוביץ'.

הבן, אור אלוביץ': "אני לא רוצה שהוא יפרש את זה שאני יד אחת איתכם. הוא פרנואיד".

חוקרת: "זה חדר היוועצות של עורכי דין. אין עוד הזדמנויות פז כאלה, זו ההזדמנות שלך".

בשלב זה יוצאת החוקרת מהחדר ושאול נכנס.

אור אלוביץ' לאביו: "הם נוטעים בי את היסוד להניח שלך יש משהו שיכול לחלץ אותי. הבנתי שז'ק יש לו בעיה".

שאול אלוביץ': "אני יכול להיוועץ בעוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כדי להיות עד מדינה כי אין לי על מה להעיד. כרגע מנסים לגרום לי להודות להודות להודות".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הגיב לדיווח ואמר: "הפעם נחצה כל גבול אפשרי. לא יעלה על הדעת שהמשטרה תנסה לפגוע בזכותו של אדם לייצוג משפטי הולם, ותנסה לגרום לפיטוריו של עורך דין כדי להשיג את מטרותיה".

לדבריו: "בדרכה אל המטרה, המשטרה רמסה ברגל גסה את הזכות החוקתית להליך משפטי הוגן, תוך פגיעה בחופש העיסוק של עורכי הדין ובעצמאותם".

"אני מגנה בתוקף כל פעולה החותרת תחת ערכי היסוד של הליך משפטי הוגן וזכותו של כל אדם לייצוג משפטי הולם, ומגנה בכל תוקף פעולות החותרות תחת חובתם של עורכי הדין לתת ללקוחותיהם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, ללא מורא ופחד מלבד מורא החוק", הוסיף חימי.

לדבריו, יש לפתוח בבדיקת האירוע: "לאור הדברים שציינתי, אני קורא בזאת ליועץ המשפטי לממשלה לערוך בדיקה מקיפה של האירועים החמורים שנחשפו, ולנקוט בפעולות ממשיות שיעקרו תופעות שכאלה מן השורש אחת ולתמיד".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום