מרן הרב קנייבסקי לח"כ פינדרוס: "תגיד להם שהערבים יוותרו"

בעקבות שאלתו הבוקר של ח"כ פינדרוס מדגל התורה למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א האם להסכים לוויתורים לערבים תמורת הסכם שלום, מרן הגר"ח השיב בנחרצות כי אין להסכים לוויתורים. "תגיד להם שהערבים יוותרו". השו"ת המלא

חרדים 10.9.2019 | 14:32

באדיבות המצלם

ח"כ יצחק פינדרוס מדגל התורה עלה הבוקר להתברך במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א. פינדרוס שאל את מרן הרב קנייבסקי בשם תושבים רבים מעבר לקו הירוק, האם במקרה של לחץ אמריקאי יש חשש שיהדות התורה תתמוך בוויתור על שטחים?

מרן השיב "תגיד להם שהערבים יוותרו". פינדרוס הוסיף והקשה ש"יש חוששים שיהדות התורה תסכים לויתורים…" ומרן השיב נחרצות "לא!"

דבריו של מרן הגר"ח באים לאחר המכתב וההצהרה של ח"כי דגל התורה ואגו"י כי הם מתחייבים שלא למסור שטחים מארץ ישראל תמורת הסכם שלום.

בשבוע שעבר על הסכם היסטורי עם רבנים בכירים בקהילת "אור לישראל" מהציונות הדתית, שהתחייבו לתמוך ביהדות התורה. בראש הקבוצה עומד הרב דוד חי הכהן מבת ים ושותפים לה בין היתר הפעיל הוותיק של גוש אמונים, יעקב שטרנברג, הרב אבי שרייבר שהיה הרב של כפר דרום, ואחרים.

בכדי להגיע להסכם, חתמו נציגי יהדות התורה על התחייבות כי הם מתנגדים לפינוי ישובים ותומכים בהתיישבות ביהודה ושומרון, "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת ח"ו – בנסיגות מארץ ישראל, ועפ"י החלטת מועצת גדולי התורה שליט"א תמשיך במדיניות זו. הנוכחות המוגברת של אחינו בני ישראל התושבים בעיר העתיקה בירושלים, ובחלקים נוספים בתוך יהודה ושומרון מכלילה אותנו בין אלה המחויבים לדאוג לשמירת שלומם האישי בעזרת השם, וגם להשגת האמצעים השונים הנדרשים לקבע בהם, חיי קהילה, חינוך ודת".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום