כחול לבן פנו ליו"ר ועדת הבחירות מלצר: הטל בזיון בית משפט על נתניהו

ברשימת כחול לבן טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד הפרו ביודעין את החלטת השופט מלצר, וכי יש להטיל עליהם קביעה של בזיון בית משפט וקנס, לפי חוק הבחירות

פוליטי 11.9.2019 | 12:55

פלאש 90

מפלגת כחול לבן פנתה היום (ד') ליו"ר ועדת הבחירות השופט העליון חנן מלצר בדרישה לקבוע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד הפרו ביודעין את החלטת השופט מלצר, וכי יש להטיל עליהם קביעה של בזיון בית משפט וקנס, לפי חוק הבחירות.

הפנייה של כחול לבן מתייחסת לאירוע הבחירות של נתניהו אתמול ביחס להודעת סיפוח בקעת הירדן. אתמול (ג') ביקשו כחול לבן ממלצר שלא יאפשר שידורים חיים בכלי התקשורת המרכזיים בישראל, אך מלצר קבע כי בהתאם להתחייבות נתניהו והליכוד שלא מדובר באירוע תעמולה, אלא בנושא בעל עניין חדשותי, הוא יתיר את ההחלטה לשיקול דעת העורכים הראשיים של כלי התקשורת.

לדברי כחול לבן בבקשה שהוגשה היום למלצר: "ראש הממשלה ומפלגת השלטון דורסים ברגל גסה את התחייבויותיהם בפני כבוד יו"ר ועדת הבחירות, התחייבות אשר קיבלה תוקף משפטי".

"גם אם התרגלנו כי נתניהו והליכוד אינם דבקים באמת, ואינם דבקים בשמירה על הוראות הדין, הרי שכאשר הם מפרים בבוטות תצהיר והחלטת יו"ר ועדת הבחירות, לא ניתן להחריש".

בבקשתם לשופט מלצר מדגישים כחול לבן כי הליכוד, באמצעות דובר ראש הממשלה יונתן אוריך, הצהירו כי "דבריו של נתניהו במסגרת מסיבת העיתונאים יש להם ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק אשר מטבע הדברים עשוי לזכות לסיקור תקשורתי רב וסקרנות מטעם הציבור".

אך הם מפנים לשורה של אמירות של נתניהו באירוע שהיו תעמולה מובהקת, כגון "השאלה החשובה בבחירות היא מי ינהל את המו"מ, גנץ ולפיד או אני" או "הם (גנץ ולפיד) אמרו שיעקרו 80 אלף איש. אצלי זה לא יקרה. הם אמרו שישש ליישם את ההתנתקות גם במקומות אחרים. אצלי זה לא יקרה".

דבר תעמולה נוסף לדברי כחול לבן: "אני מבקש מכם מנדט ברור כדי שאחיל את הריבונות", "הדמוקרטיה מחייבת שאציג בפניכם לפני את הבחירות את מה שאני מתכוון לעשות אם תבחרו בי", "צעד ראשון, אם אקבל את אמונכם", "זה החזון שבעבורו אני מבקש את אמון הבוחר", "לא אעשה דבר בלי מנדט מן הציבור" ועוד.

התצהיר היה כוזב, אירוע התעמולה הוכן מראש

עוד בפנייתם של כחול לבן הם מפנים להרשעת השר הנגבי, על תצהיר שקר במסגרת דיני תעמולה, אירוע משנת 2006. "סד הזמנים בו עובד יו"ר ועדת הבחירות מחייב מתן הכרעות תוך פרקי זמן קצרים ותוך שהוא מניח כי העומדים מולו, נבחרי ציבור , מצהירים אמת".

הם מציינים שנתניהו והליכוד הטעו את מלצר באופן מכוון. "האירוע התעמולתי תוכנן בקפידה, הוזמנו אליו ח"כים ומוזמנים רבים נוספים, הוא כלל מצגים ויזואליים שהוכנו מראש. כלומר בעת שהוגשה התשובה של הליכוד ובעת שהוגש התצהיר, היה ידוע כי הוא תצהיר כוזב".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום