הופל חוק המצלמות; הליכוד מאשים את איווט ליברמן

האופוזיציה החרימה את ההצבעה והצעת החוק נכשלה לאחר שרק 58 חברי כנסת הצביעו בעדה, בעוד הדרישה המשפטית הייתה לרוב של 61 • גם אריה דרעי נעדר מההצבעה

פוליטי 11.9.2019 | 16:05

יונתן זינדל, פלאש 90

בתום הצבעה שמית שנערכה היום (רביעי) בכנסת, נפל חוק המצלמות לאחר שלא זכה לרוב הדרוש לפי ההוראות המשפטיות.

רק 58 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, ללא מתנגדים או נמנעים. כלל חברי הכנסת של מפלגות השמאל וישראל ביתנו, כמו גם השר אריה דרעי וח"כ רועי פולקמן, נעדרו מההצבעה.

במהלך הדיון אמר נתניהו: "החבר'ה של ליברמן כאן? אם ליברמן היה כאן, אם היה מביא את חברי הכנסת שלו להצביע, אם היה עומד בהתחייבות שהוא נתן לבוחר רק לפני כמה ימים, אם לא היה מזגזג שוב, היינו מעבירים את החוק הזה ברוב מוחץ, לא היה בכלל ויכוח ובוודאות היינו מונעים זיופים וגניבת בחירות".

ראש הממשלה הוסיף: "איך אפשר להתנגד לצילום בטלפון סלולרי כזה כשאנחנו משתמשים בו בכל מקום? כל המרחב הציבורי היום בארץ ובעולם מכוסה בטלפונים סלולריים. מה זה טוהר בחירות? זה שקיפות, ושקיפות זה מצלמות וזה כדי לאפשר את זיהום הבחירות".

ליברמן הגיב: "אדוני ראש הממשלה, תפסיק לשקר, לזייף ולעבור על החוק. שני הגורמים היחידים שיש להם עניין בליבוי אש, באמצעות הצעת חוק זיוף הבחירות שהגשת לכנסת, הם הרשימה המשותפת ואתה. אין לך שום כוונה לפקח על הבחירות, יש לך עניין לפוצץ את הבחירות. אתה לא מתכוון להציב מצלמות, לא במאה שערים ולא בבני ברק, אלא לשבש את הבחירות בקלפיות שישראל ביתנו חזקה בהן, באמצעות מצלמות, באמצעות בריונים ובהפצת פייק ניוז ברשתות החברתיות".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בדברי הצגת הצעת החוק: "שקיפות מונעת שחיתות. אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר, תיעוד המתחולל הוא ערובה לטוהר הבחירות. מי שיוצא נגד הצעת החוק - יוצא נגד אזרחי ישראל. הצעת החוק אומרת: כל מה שמהפקח יכול לקלוט בחושיו, יוכל לתעד גם במאגר זיכרון דיגיטלי. הא ותו לא. לא תצלום רנטגן ולא הפרת פרטיות הבוחר מאחורי הפרגוד ולא פגיעה בחשאיות הבחירות. מצלמה רגילה, אפשר גם סלולרית, שתתעד את המתרחש".

אחרי שההצבעה נפלה נמסר ממפלגת הליכוד: "חוק המצלמות נפל בגלל אדם אחד - אביגדור ליברמן - שחבר ללפיד-גנץ ולמפלגות הערביות כדי לאפשר זיופים וגניבת קולות. זאת הממשלה שגנץ ולפיד יקימו: ממשלת שמאל עם ליברמן, אחמד טיבי ואיימן עודה כשרים בממשלה. הדרך היחידה להבטיח ממשלת ימין היא להצביע רק מחל".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום