שימוע בנפש חפצה? הפרקליטה שהובילה את חקירות נתניהו נעדרת מהשימוע

עורכת הדין ליאת בן ארי לא הגיעה היום לפגישה עם צוות ההגנה של נתניהו בשל נסיעה מתוכננת לחוץ לארץ. במשרד המשפטים ציינו כי היועמ"ש הוא הגורם המוסמך להחליט בתיק - וכי היעדרותה לא תפגע בהליך "לפנים משורת הדין נוספו יומיים לשימוע"

פוליטי 6.10.2019 | 14:10

הדס פרוש, פלאש 90

הפרקליטה שהובילה את חקירות ראש הממשלה נעדרת מחלק גדול מהליך השימוע בתיקים. עו"ד ליאת בן-ארי, פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, שליוותה את חקירותיו של בנימין נתניהו מראשיתן, תיעדר משתיים מתוך ארבע ישיבות השימוע בתיקי נתניהו; כך התברר היום (ראשון) לאחר שבן-ארי – שנכחה בישיבות השימוע שנערכו בשבוע שעבר ועסקו בתיק 4000, ואף הייתה מעורבת בדיון – לא הגיעה לדיון בישיבת השימוע שנערכת היום ועוסקת בעיקר בתיק 1000.

"השימוע נערך בפני היועמ"ש, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז. ממילא היעדרותה של גב' בן ארי היום ומחר לא תפגע בשימוע", אמרו במשרד המשפטים והוסיפו: "השימוע נקבע מלכתחילה לימים ד'-ה' וגב' בן ארי נכחה בימים אלה במלואם. כשבוע בלבד לפני מועד השימוע ביקשו הסנגורים להוסיף ימים נוספים לשימוע. לפנים משורת הדין הבקשה נענתה ונוספו יומיים לשימוע (היום ומחר). גב' בן ארי יצאה לנסיעה שתוכננה זמן רב מראש ולא ניתן היה לבטלה – ועל כן היא לא תנכח ביומיים הנוספים".

נזכיר כי בשלבי ניתוח חומרי החקירה וגיבוש כתב החשדות, עו"ד בן-ארי סברה כי יש ראיות להגשת כתב אישום נגד נתניהו בגין שוחד גם בתיקים 1000 ו-2000, ולא רק בתיק 4000. בסופו של דבר החליט היועמ"ש אבישי מנדלבליט – נגד דעתם החולקת של בן-ארי ושל פרקליט המדינה שי ניצן – כי נתניהו יואשם, בכפוף לשימוע, בשוחד בתיק 4000; אך בתיקים 1000 ו-2000 יואשם, בכפוף לשימוע, "רק" בהפרת אמונים.

יצוין כי אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, בן-ארי עשויה להיות התובעת הראשית מטעם המדינה בתיק.

"נשלים היום את הדיון בתיק 4000 ונעבור לתיקים האחרים. כשאנחנו נסיים את הטיעונים לא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנו מאמינים שכך יהיה ואנו מצפים שכך יהיה", אמר הבוקר ראש צוות ההגנה של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד שהתייצב היום במשרד המשפטים יחד עם  יוסי אשכנזי ורם כספי בניסיון לשנות את דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

תיק 1000, המכונה גם "תיק המתנות", שבו מואשם נתניהו בכפוף לשימוע במרמה והפרת אמונים, עוסק בטענות כי ראש הממשלה ורעייתו קיבלו מאיש העסקים ארנון מילצ'ן תכשיטים, סיגרים ושמפניות במאות אלפי שקלים. בכתב החשדות מתואר כי הערך הכספי של המתנות שהעניקו, לפי דרישה, אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר לבני הזוג נתניהו מגיעות יחד להיקף של כמיליון שקל.

בין הטענות שיעלו עורכי דינו של נתניהו בדיון על תיק 1000: מילצ'ן הוא חבר קרוב ולכן אין מניעה לקבל מתנות ממנו. בנוסף, יטענו שנתניהו עצמו לא היה מודע לכמות הסיגרים והשמפניות שהעבירו לו ולרעייתו אנשי העסקים מילצ'ן ואיל ההון האוסטרלי ג'יימס פאקר. צוות ההגנה מקווה לשכנע את הפרקליטים כי כתב החשדות מציג שווי מתנות מופרז לעומת השווי האמיתי. נוסף לכך, יועלה עניין תרומתו של מילצ'ן בנושאי ביטחון ושסיוע שכזה ניתן גם לגורמים נוספים.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום