טראמפ מאיים: אהרוס כלכלת טורקיה אם תנקוט פעולה חריגה בסוריה

הערכות: נשיא ארה"ב נבהל מעוצמת הביקורת עליו בגין החלטתו להסיג כוחות ארה"ב מצפון סוריה • משמעות החלטתו היא אור ירוק להתקפה על הכורדים

חדשות בעולם 7.10.2019 | 20:39

אמיר לוי, פלאש 90

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מאיים הערב (ב'), כי "ישמיד" את כלכלת טורקיה אם זו תנקוט פעולה "חריגה" בפלישה צפויה של כוחות טורקיים לצפון סוריה.

טראמפ יצא באיומו החדש פחות מיום לאחר שהורה למשרד ההגנה להתחיל להסיג את הכוחות האמריקאים בצפון סוריה. משמעות החלטה זו היא מתן אור ירוק לפלישה טורקית לאזור האוטונומי הכורדי בצפון סוריה. טראמפ תיאם את החלטתו לפנות את הכוחות האמריקאים עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בשיחה טלפונית.

בציוץ חדש אומר טראמפ: "כפי שהדגשתי בחוזקה בעבר, ואני אומר זאת עתה שוב, אם טורקיה תעשה משהו, שאני, בחוכמתי הגדולה שאין לה אח ורע בעולם, אחשוב שהוא פעולה חריגה, אני אשמיד ואהרוס כליל את כלכלת טורקיה (ועשיתי זאת בעבר"!)".

החלטת טראמפ לנטוש את את הכורדים, בעלי ברית של ארה"ב במאמץ המלחמתי נגד מעוזי דאעש בצפון סוריה, עוררה ביקורת עזה בארה"ב. קבוצה גדולה של מחוקקים, ובכללם מחוקקים רפובליקאים, גינתה את ההחלטה ואמרה שהסגת הכוחות האמירקאים תחולל מתקפה טורקית על הכורדים שניצבו לצד ארה"ב במלחמה נגד דאש. הסנטור הרפובליקאי,לינדסי גרהאם, בעל ברית של טראמפ, אמר כי החלטת הנשיא היא "אסון".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום