דיווח: טורקיה פתחה במתקפה על הכוחות הכורדיים בסוריה

ארה"ב הודיעה היום על נסיגה מאזור הלחימה בגבול סוריה-טורקיה ובכך למעשה השאירה את הכורדים לגורלם. עשרות אלפי אנשי דאע"ש כלואים בבתי הכלא הכורדים וישנו חשש כבד שהם ישתחררו ויחזרו לארצות מוצאם. המרוויחה העיקרית מנסיגת הכוחות האמריקניים: אירן

חדשות בעולם 7.10.2019 | 22:56

צילום מסך מיוטיוב

טורקיה החלה בפעולתה הצבאית בסוריה, ופתחה הערב (שני) במתקפה נגד הכוחות הכורדיים במזרח המדינה - כך דווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א. זאת, לאחר שכוחות הצבא האמריקני נטשו את האזור והבית הלבן הודיע שארה"ב לא תתערב או תתמוך בעימות. בוושינגטון אף הדגישו כי טורקיה היא זו שתהיה אחראית ללוחמי דאע"ש שנפלו בשבי בשנתיים האחרונות.

נסיגתה של ארה"ב מאזור הגבול בין טורקיה לסוריה והשארת האזור לצבאו של ארדואן משפיעה לא רק על הכורדים, אלא גם על ישראל. אחת המרוויחות העיקריות מהמהלך היא אירן שרואה כיצד ארה"ב נוטשת את בעלות בריתה. תחילה טראמפ לא הגיב לירי האירני על שדות הנפט בסעודיה, ועכשיו הוא נוטש את הכורדים. בטהרן מבינים כעת כי ככל שארה"ב תתערב פחות - כך היא תתחזק ותוכל להרשות לעצמה יותר.

בבתי הכלא של הכורדים כלואים כ-72 אלף לוחמי ארגון המדינה האסלאמית, והכורדים חוששים שאנשי דאע"ש ישתחררו ויחזרו למדינות האם שלהם, יחד עם האידאולוגיה הרצחנית של הארגון. בארצות הברית מצפים מטורקיה להשתלט על לוחמי דאע"ש הכלואים במידה והמיליציה הכורדית תיאלץ לשחרר אותם.

הבוקר התייחס טראמפ להחלטה להסיג את הכוחות האמריקניים מצפון סוריה ולאפשר לטורקיה לצאת למבצע צבאי, למרות הידיעה שככל הנראה יתמקדו בפגיעה במיעוט הכורדי במקום. "אנחנו נילחם איפה שזה יוביל לרווח עבורנו, ונילחם אך ורק כדי לנצח", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "טורקיה, אירופה, סוריה, אירן, עירק, רוסיה והכורדים יהיו חייבים להבין את המצב".

"ארה"ב הייתה אמורה להיות בסוריה למשך 30 ימים, זה היה לפני הרבה שנים", המשיך הנשיא האמריקני. "נשארנו ונכנסו עמוק יותר לקרב ללא מטרה. כשהגעתי לוושינגטון, דאע"ש עשו הרבה נזק באזור. במהרה הבסנו 100% מהח'ליפות של דאע"ש, ותפסנו אלפים מלוחמיהם".

טראמפ הוסיף וסיפר על הסיוע שהכורדים קיבלו מהאמריקנים במשך שנים. "כרגיל, ארה"ב היא הפראיירית של נאט"ו", כתב. "הכורדים לחמו איתנו, אבל קיבלו כמויות אדירות של כסף וציוד גם כן. הם נלחמו בטורקים במשך עשורים, אני עצרתי את הקרב הזה במשך 3 שנים, אבל הגיע הזמן שאנחנו נצא מהמלחמות המגוחכות והבלתי נגמרות האלה, רבות מהן בין שבטים ולהביא את החיילים שלנו הביתה".

mako

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום