המחבלים: רצינו לחטוף אותו, דביר שורק התנגד ונרצח

בחקירתם, סיפרו המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד, כי תכניתם הייתה לחטוף מתנחל, בשל האירועים על הר הבית ולשם כך התאמנו. דביר התנגד, ולכן דקרו ורצחו אותו

חרבות ברזל 24.10.2019 | 08:15

באדיבות המשפחה

כאשר ירד דביר שורק מהאוטובוס, ובידיו שקית עם ספרים שקנה כמתנה לרבני הישיבה בה למד, לא חשב שברכב הלבן החונה בצד, יושבים שני המחבלים שעומדים לרצוח אותו בעוד דקות ספורות.

תמלילי החקירה של המחבלים, נסיר עסאפרה וקאסם עסאפרה, שנחשפו הבוקר (חמישי) בעיתון ידיעות אחרונות, מגלים את תכניתם המקורית, את המאבק האחרון של דביר ואת הרצח.

קאסם הסביר את המניעים לרצח: "כבר כמה חודשים שאני הולך להתפלל במסגד ושומע על המצב באל-אקצא, שבימים רגילים מונעים מהמתפללים המוסלמים הפלסטינים להיכנס ומרשים למתנחלים, ובנוסף יש את הבנייה בהתנחלויות, ותמיד איחלתי לעצמי למות כמו שהיד".

כאשר החוקר התעניין האם תכננו לבקש משהו בתמורה לשחרור המתנחל אותו תכננו כאמור לחטוף, הגיב קאסם בשלילה.

"בכלל לא, מההתחלה הייתה לי כוונה לבצע פיגוע של רצח מתנחל ובהתחלה לא חשבתי על חטיפה. זה למטרת בלבול הצבא וכוחות הביטחון ושהם יתעייפו עד שימצאו את המתנחל. במהלך השיחה אמרתי לו (לנסיר) שאני אחכה באוטו ואתה תנסה לחטוף את המתנחל בעזרת השוקר, ואם תצליח תביא את המתנחל לרכב ונשים אותו בתא המטען. תיכננו לשים אותו בהר פתוח". הוא הוסיף כי אמר לנסיר ש"אם לא תצליח לחטוף את המתנחל, תרצח אותו".

"עצרנו בשולי הכביש ליד הרמזור וחיכינו שם בערך 25-20 דקות עד שראינו מתנחל שהולך לבדו לכיוון כניסת ההתנחלות. התקרבתי ברכב למתנחל עד שהגעתי לידו למרחק של מטר-שניים, ואז נסיר ירד מהרכב במהירות".

המחבל המשיך לשחזר: "הוא ניסה לתת מכת חשמל עם השוקר אבל המתנחל נאבק ונסיר לא הצליח בזה, ואז נסיר דקר את המתנחל מספר דקירות בחזה וחזר מהר לרכב, ואני ברחתי בשיא המהירות מאותו כביש ממנו באתי, ציר 60".

נסיר, המחבל שרצח בפועל, שחזר בחקירה: "ראינו אדם שהולך בכביש קרוב לכיכר והוא פונה ימינה לכיוון ההתנחלות, ואז קאסם התקרב אליו וראינו שהוא עם כיפה של מתנחלים ושיש לו פאות. כאן ידענו שהוא מתנחל. קאסם חסם את הדרך לבחור הזה ואני ירדתי מהרכב כשבידי השמאלית השוקר והסכין על המותן במכנס. ואז ניסיתי לחשמל את המתנחל אבל לא הצלחתי להפעיל את השוקר, וברגע הזה המתנחל ניסה לדחוף אותי אחורה ואני דחפתי את המתנחל והוא נפל על הרצפה".

"באותו רגע הוצאתי את הסכין והתחלתי לדקור את המתנחל בפלג הגוף העליון באזור החזה, והוא ניסה להגן על עצמו על ידי כך שכיסה את הפנים והחלק העליון עם הידיים. אחרי זה המתנחל נשאר במקומו ולא זז ואני עליתי לרכב יחד עם קאסם".

כתבי אישום נגד המחבלים ונגד שלושה פלסטינים נוספים שהיו חברים באותה חוליית טרור חמאסית, הוגשו, ובהם מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת רצח) ועבירות חמורות נוספות.

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום