בעקבות כליאת שניים מאזרחיה בישראל: ירדן מחזירה את השגריר להתייעצות

בעקבות סירובה של ישראל לשחרר שני ירדנים שניסו להיכנס לישראל לצורך ביקור קרובי משפחה, הודיע שר החוץ הודיע כי השגריר רסאן אלמג'אלי יוחזר מתל אביב לצורך התייעצויות. "לאור כליאתם הלא-חוקית והלא-מוסרית, קראנו לשגריר בתל אביב להתייעצויות כצעד ראשון"

מדיני 29.10.2019 | 23:52

פלאש 90

בעקבות מעצרם של שני אזרחים ירדנים בישראל הודיע הערב (שלישי) שר החוץ של ירדן, איימן ספדי, על החזרת השגריר בישראל להתייעצות. האזרחים – היבה אל-לבדי (32) ועבד א-רחמן מרעי (29), העצורים בישראל מאז חודש אוגוסט.

לדברי שר החוץ הירדני: "לאור חוסר ההיענות מצד ישראל לבקשותינו מזה מספר חודשים לשחרר את היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן, והמשך כליאתם הלא-חוקית והלא-מוסרית, קראנו לשגריר ירדן בתל אביב חזרה לירדן להתייעצויות כצעד ראשון". במשרד החוץ הישראלי עדיין לא התייחסו להודעה הירדנית.

השניים נעצרו כשניסו להיכנס לישראל דרך מעבר אלנבי על-מנת לבקר את קרובי משפחתם בגדה המערבית. עורכת דין מטעם "ארגון האסירים והמשוחררים הפלסטינים", ספרה לאחר שביקרה אותה כי "היבה שוהה בזינזאנה קטנה עם ארבע מצלמות, רטיבות וחרקים, ללא אוורור או אור שמש, לא נותנים לה מענה לדרישות בסיסות". בשב"כ אומרים שהיא נעצרה "בחשד למעורבות בהפרות חמורות הקשורות בביטחון".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום