גרינבלט: "העת הנוכחית איננו מתאים לפרסום תכנית השלום"

על רקע המשבר הפוליטי בישראל, מבהיר שליחו של הנשיא טראמפ ג'ייסון גרינבלט כי פרסום "תכנית השלום" יידחה למועד אחר, "לא בכל זמן התנאים יכולים להיות אידאליים לפרסום התוכנית - אך זה יהיה טרגי לכל הצדדים אם היא לא תראה אור"

מדיני 31.10.2019 | 15:35

מרק ישראל סלם, POOL

שליחו הפורש של נשיא ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט מתייחס להצגת "תכנית המאה" של הנשיא שמועד פרסומו כבר נדחה מספר פעמים ואומר, כי על רקע הרגישות הפוליטית במדינת ישראל נראה כי "העת הנוכחית אינה מתאימה לפרסום תוכנית השלום של הנשיא".

בראיון פרישה ל'רשת אל ערבייה' הוסיף כי, "לא בכל זמן התנאים יכולים להיות אידאליים לפרסום התוכנית, אך זה יהיה טרגי לכל הצדדים אם היא לא תראה אור", שכן לטעמו, "יש הרבה להרוויח מהתוכנית, גם אם למי מהצדדים יקח זמן לעכל אותה. כשנכריז עליה כולם יבינו שחשבנו על פתרונות לכולם".

גרינבלט סבור, כי "ישנם ויהיו יתרונות רבים לישראל, לפלסטינים ולאזור כולו כתוצאה מהתכנית שגובשה בבית הלבן. אולי לא יהיה נוח להסכים איתה, אולם כשנכריז עליה – יבינו ששקדנו עליה רבות ושהיא כוללת פתרון לכולם".

עם זאת מבקש גרינבלט להיות ריאלי ומדגיש, כי במידה ומי מהצדדים יסרבו לאמץ את התכנית, הרי ש"לא נוכל לכפות את החזון שלנו על איש". לדבריו, "עם פרסום התוכנית, יהיה על הצדדים להחליט על ההמשך. אנחנו מקווים שהם ילמדו אותה בעיון, ולא יקבלו החלטות מהירות".

כזכור, לפני כחודשיים הפתיע גרינבלט כשהודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקידו עם פרסום 'תכנית המאה לשלום במזרח התיכון', לדבריו פרישתו נובעת משיקולים פרטיים ואין להחלטה כל קשר ליחסיו עם הנשיא שהיו מעולים.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום