ליצמן ימונה לשר הבריאות, דרעי דורש את הרווחה והחקלאות

בנימין נתניהו צפוי עד להתפטר עד סוף החודש מכל תפקידיו כשר בשל כתבי האישום. הראשון שיירש את אחד מתיקיו הוא יעקב ליצמן שימונה ביום ראשון לתפקיד שר הבריאות

פוליטי 27.12.2019 | 12:14

מרק ישראל סלם, POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי עד להתפטר עד סוף החודש מכל תפקידיו כשר בשל כתבי האישום נגדו. הראשון שיירש את אחד מתיקיו הוא יעקב ליצמן שימונה ביום ראשון הקרוב לתפקיד שר הבריאות.

מלשכת נתניהו נמסר הבוקר (שישי), כי ''ראש הממשלה נתניהו יביא לאישור הממשלה את מינויו של סגן השר יעקב ליצמן לתפקיד שר הבריאות''.

כזכור, לפני כחודש נערכה הצבעה בקרב חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - שרובם אישרו בשלב זה את המהלך.

יצוין, כי נתניהו צפוי להתפטר גם מתפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות, ובסביבתו אומרים: "יש לנתניהו מספיק קשיים ולחצים סביב הענקת יתר תפקידי השרים, ולכן היה ברור מאליו שתיק הבריאות יינתן לליצמן שכבר מחזיק בתיק בפועל".

כזכור, בעבר כבר נשא ליצמן בתפקיד שר הבריאות, בהיתר תקדימי של רבו, האדמו"ר מגור, אך פרש ממנו בפארסת חילולי השבת ברכבת ישראל, בה איים להתפטר מהממשלה, אך לבסוף "ירד" לתואר סגן השר.

קרב גדול בין חברי הכנסת בליכוד למפלגת ש"ס על תיקי הרווחה והחקלאות. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דורש עבור ש"ס את התיקים: שר העבודה והרווחה ושר החקלאות.

במכתב שכתב החודש לרה"מ נתניהו כתב דרעי: "לש"ס 9 מנדטים, המפלגה השנייה הגדולה בקואליציה, ולנו יש את משרד הפנים, ואת משרד הדתות. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ניתן לש"ס כפיצוי על כך שבשנת 2015 הוחלט לדלל את משרד הפנים ולהעביר את מנהל התכנון מהפנים למשרד האוצר. כלומר, לש"ס יש שני משרדים בינוניים, והמדד הוא שר ל-4.5 ח"כים".

"לפיכך", מבקש דרעי מנתניהו: "ולאור העבודה כי ש"ס סבלה מייצוג נמוך בממשלה ביחס לגודלה עד עתה, אני מבקש מראש הממשלה למנות מטעם ש"ס את שרי העבודה והרווחה והחקלאות".

יצוין, כי ח"כים בכירים בליכוד רואים עצמם מועמדים לקבל תיקים שהחזיק ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין המועמדים הבולטים ניר ברקת וציפי חוטובלי.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום