בכירים בליכוד לנתניהו: "אדלשטיין דקר אותך בגב עם סכין חדה ומורעלת"

בסביבת נתניהו אומרים כי הוא לא תקף אישית את אדלשטיין, ושהוא סומך עליו שימנע את כינוס ועדת הכנסת • גורמים בליכוד מעריכים שראש הממשלה ימשוך את בקשת החסינות אם יבין שלא תתקבל • בליכוד נערכים לעתור לבג"ץ נגד הקמת וועדת הכנסת

פוליטי 14.1.2020 | 00:11

הדס פרוש, פלאש 90

בשיחה שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקורביו, הוא הביע זעם על התנהלות יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין שאפשר את הדיון בוועדה המסדרת – כך דווח ב'כאן חדשות'. נתניהו, שהביע אמש סיפוק מהצהרת אדלשטיין, כעס על התנהלותו בפועל היום. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא סומך על יושב ראש הכנסת.

מנגד, ב'חדשות 13' דווח כי בכירים בליכוד תקפו הערב את אדלשטיין שלא להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, ואמרו לראש הממשלה נתניהו כי "דקרו אותך הרבה פעמים בגב, אבל הסכין הכי חדה והכי מורעלת הייתה היום מאדלשטיין", אך בסביבת נתניהו אומרים כי הוא לא תקף אישית את אדלשטיין, ושהוא סומך עליו שימנע את כינוס ועדת הכנסת.

ראשי בלוק הימין יכונסו מחר בלשכתו של נתניהו לדיון חירום בבקשת החסינות של ראש הממשלה. בפגישה ידונו בדרכים לעכב ואף למנוע את הסרת החסינות של ראש הממשלה. ראשי המפלגות ידונו בהצעה של יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, שמציעה לראש הממשלה להחרים לחלוטין את דיוני החסינות עד הבחירות. משיכת הזמן יכולה להביא לכך שההצבעה על החסינות תיערך ימים ספורים לפני הבחירות, אז יכולה להיות בעיה משפטית לקבל החלטה בנושא.

בליכוד יעשו כל מאמץ כדי לעכב את הדיונים ולמשוך כמה שיותר את הזמן, כולל עתירות לבג"ץ. בליכוד נערכים לעתור לבג"ץ נגד החלטתה של הוועדה המסדרת של הכנסת להקים את הוועדות הקבועות, בהן ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו. עתירת הליכוד תטען כי לא סביר לשנות את תקנון הוועדה המסדרת בזמן פגרה וכי הדיון בוועדה אחר הצהריים החל בטרם ניתן אישור כתוב מיושב ראש הכנסת לכנס אותה.

על פי דיווח ב'חדשות 12', במידה וכל המאמצים ייכשלו, אומר גורם בליכוד, ראש הממשלה ינסה למנוע את תמונת הניצחון מכחול לבן וימשוך את בקשתו בקשת החסינות עוד לפני ההצבעה, במידה ויבין שהסיכוי להשגתה נמוך. גורמים בכירים בקואליציה אומרים כי התמונות הלא מחמיאות מהדיון הסוער שהתקיים היום בכנסת לא מועילות לנתניהו ולגוש הימין.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום