פרשת שמות תש"פ, קברנה רזרב, יקב פלם.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: קברנה סוביניון רזרב 2016, יקב פלם

יין ואלכוהול 17.1.2020 | 00:59

באדיבות המצלם

פרשת שמות תש"פ, קברנה סוביניון רזרב 2016, יקב פלם

פרשתנו מתארת את הצרות של בני ישראל במצרים, שבאו בהדרגה, בשיטה של כיבוש זוחל. תחילה שרי מיסים, זה נשמע לגיטימי, העם גר בארץ גושן שנים ארוכות, רק זכויות בלי חובות, באים המצרים דורשים 'שוויון בנטל'. אחר כך 'למען ענותו בסבלותם', אחר כך 'ערי מסכנות', אחר כך 'וימררו את חייהם בחומר ובלבנים', אחר כך 'בכל עבודה בשדה', אחר כך 'עבדו בהם בפרך'. אחר כך מגיע כבר שלב מחריד לכל הדעות: 'אם בן הוא, והמיתן אותו', עוד לפני שיוולד. הטירוף עדיין לא נעצר, השלב הבא היה להשליך ילדים חיים ליאור. מסתבר שהיהודים שורדים את זה, אמנם בקושי, אבל למדו להתמודד, ובעיקר פעמה בקרבם תקוה, שיום יבוא, ויקום מישהו בארמון המלוכה, לעצור את הטירוף הזה.

לפתע: "ויהי בימים הרבים ההם, וימת מלך מצרים, ויאנחו בני ישראל מן העבודה" (שמות ב/כג).  מה קרה פתאום?  להאנח דווקא בהפסקה? ההסבר הפשוט הוא, שכאשר נמצאים בתוך הקלחת, אין אפילו זמן לראות את גודל הבלגן, עצירה גורמת למחשבה, ורק אז מתחילים להבין כמה המצב לא טוב.

ההסבר היותר הגיוני הוא, שמתחילה עכשיו מלכות חדשה, ומתכננת להמשיך במתכונת של הקודמת, זאת אומרת שהמצב שלנו כבר לא ישתפר לעולם. כי הממשלה החדשה תכנס לתוך 'מסורת', שהיהודים הם עבדים נרצעים, ואז כבר שום לוחם זכויות לא יעיז להביע את דעתו, ובוודאי לא לנסות להתנגד. כי יש כבוד למסורת. זו הסיבה לאנחה העמוקה שפרצה מליבותיהם של בני ישראל הסובלים.

מה שנכון בפוליטיקה, נכון בכל שטחי החיים, מכבדים 'מסורת'.  בפינה שלנו הדברים אמורים כלפי מסורת תעשיה משפחתית. על רבים מסוגי הויסקי המשובחים, כתוב שהם נעשים ב'מזקקה משפחתית'. זה אומר שבמפעל הזה מכבדים את שיטת היצור המסורתית.

גם אצל יצרני היין בארץ ישראל כבר יש משפחלוגיה.

אני רוצה לספר כאן הפעם על  יקב שהוא משפחה, על כביש 38 בדרך לבית שמש, שוכן 'יקב פלם', שם זה לא רק סיפור של יקב, אלא גם סיפור של משפחה. האבא ישראל היה יינן של כרמל מזרחי שנים ארוכות, הילדים שלו נולדו לתוך אהבת יין, וכשהם גדלו הם החליטו לתרגם את האהבה הזו למשהו שצרכני יין רבים יצליחו להתחבר בקלות, לאהבת יין ארץ ישראלי.

על המשפחה, היקב והקשר שלי אליו כתבתי כבר בעבר, הפעם אני רוצה להציע לכם שתספרו לעצמכם את זה, כיצד? בקלות! טעימה של אחד היינות המשובחים מתוצרת 'יקב פלם', ותראו שחלקי סיפור מצליחים להתחבר לכם לבד.

שבת שעברה (היו אורחים חשובים) פתחתי את היין המשובח שלהם 'קברנה סוביניון רזרב 2016' מחירו 189 ₪, הבציר שיש עכשיו בשוק עולה כ170 ₪.

היין עשוי ברובו מענבי קברנה סוביניון שגדלו בכרמים בדישון ובן זמרה שבגליל העליון, חוץ מהקברנה יש גם אחוזים בודדים של ענבי סירה, פטי ורדו וקברנה פרנק שהם מוסיפים צבע, חוזק ועוצמה, היין שופע ריחות פרי ותבלינים נעימים, גוף טוב, טאנינים חלשים וחומצה עדינה. יין אלגנטי ומורכב שמשאיר בפה טעם של עוד.

כשרות: רבנות איזורית, בד"צ בית יוסף .O.K

לחיים ושבת שלום

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום