נתניהו: "דחיתי הצעה לפני הבחירות שהייתה יכולה להבעיר את המזרח התיכון"

ראש הממשלה נתניהו הטיל פצצה במהלך כינוס ראשי בלוק הימין ואמר כי לו היה נענה להצעה לנקוט בצעד משמעותי לפני הבחירות – היה מנצח בהן. הצעד שהיה מדובר בו ושנתניהו לא נקט בו בסופו של דבר: לאפשר עליית יהודים להר הבית בשבתות

חרבות ברזל 4.3.2020 | 20:17

יונתן זינדל, פלאש 90

ההצעה שנתניהו לא נענה לה - והייתה עלולה להבעיר את המזרח התיכון כולו: ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (רביעי) בפתח כינוס ראשי הסיעות בבלוק הימין כי סירב להצעה לאפשר עליית יהודים להר הבית בשבתות לפני הבחירות - הצעה שלדבריו הייתה מביאה לו ניצחון. 

"קיבלתי ערב הבחירות הצעה שלא אפרט שהייתה מבעירה את כל המזרח התיכון - והייתה מביאה לי את הבחירות. לא הלכתי על זה". כתבנו ירון אברהם שאל את ראש הממשלה אם מדובר בתקיפה באירן, אך ראש הממשלה סירב להשיב. זמן קצר לאחר מכן התברר שמדובר במהלך שאמור היה לאפשר כניסת יהודים להר הבית בשבתות. 

המהלך נמנע בעקבות המלצת הצמרת הביטחונית, וגורמי ביטחון מסרו כי מדובר ברעיון שעלה לפני שבועות רבים ונידון אל מול הדרג המדיני.

נתניהו התייחס בישיבה גם להתפתחויות הפוליטיות ותקף את היוזמה שעלתה בכחול לבן לנסות ולמנוע ממנו לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום, זאת באמצעות העברת חוק בתמיכת כל הסיעות שאינן חברות בגוש הימין: "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת יסודות הדמוקרטיה ותחת רצון הבוחר. חזרנו והתרענו בבחירות שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בניסיון לבטל את רצון הציבור".

"ההכרעה של העם ברורה", הדגיש נתניהו, "המחנה הציוני-לאומי כולל 58 מנדטים. המחנה הציוני-שמאלני כולל 47 מנדטים. הרשימה המשותפת שתוקפת את חיילינו ומתנגדת למדינת ישראל לא במשוואה הזאת. הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בנוקאאוט. גנץ אמר שמי שיקבל מנדט אחד יותר הוא זה שירכיב את הממשלה. קיבלנו יותר. גנץ אמר שלא יישען על הרשימה המשותפת ועכשיו הוא נשען עליה בכל דבר. גנץ הפסיד ועכשיו הוא מנסה לגנוב את הבחירות". 

"אנחנו מטפלים בקורונה ובצד השני עושים תרגילים" 

"חבריי ואני ומיליוני אזרחים שתמכו בנו לא ניתן לזה לקרות", הבהיר נתניהו. "גנץ, הפסדת בבחירות. אתה רק מגביר את השסע והפילוג בעם. יש לנו אתגרים והזדמנויות ולכן צריך לכבד את הכרעת העם. נעמוד ביחד מול הניסיון הפסול הזה". 

"תראו איזה אבסורד", אמר השר יעקב ליצמן מיהדות התורה. "ראש הממשלה ישב איתי היום כמה שעות על הקורונה. הטריח עצמו לשמוע את אנשי המקצוע בכדי שכל ההחלטות הקשות שעשינו היום נכונות. המדיניות של ראש הממשלה הייתה להחמיר. באותו זמן יושבים בצד השני ועושים תרגילים איך אפשר לבעוט בנו". 

"מדינת ישראל נמצאת במשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה", אמר שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט. "אויבינו יכולים לחשוב שאנחנו לא ערוכים לאתגרים הביטחוניים. הם כמובן טועים. יש אמירות כאילו ראש ממשלה לא מספיק מרוכז, אני יכול להעיד שגם בימים אלה הוא מתנהל בצורה מאוד עניינית ומרוכזת בשמירה על ביטחון ישראל. אנשי כחול לבן מנסים לכייס את בחירת העם". 

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ השיב לנתניהו ואמר: "ביבי, שתה כוס מים. תמתין לתוצאות האמת - ותבטיח לכבד אותן". 

mako

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום