זו חלוקת התיקים המסתמנת: חשש: החרדים גלגל חמישי בממשלה

לקראת הרכבת ממשלת אחדות, הצדדים נכנסים למו"מ אינטנסיבי.. על פי חלוקת התיקים המסתמנת, המפלגות החרדיות לא יצליחו להשתלב היטב בחלוקת התיקים

פוליטי 26.3.2020 | 20:42

יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת הרכבת ממשלת אחדות, הצדדים נכנסים למו"מ אינטנסיבי שעשוי להבשיל בתוך ימים ספורים. על פי חלוקת התיקים המסתמנת, המפלגות החרדיות לא יצליחו להשתלב בחלוקת התיקים הנחשקת.

על פי הסיכומים המוקדמים , לפיד ויעלון יישארו באופוזיציה. חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל יבקשו להיפרד ממפלגתו של יעלון ולהצטרף לקואליציה עם בני גנץ.

גנץ ימונה לראש ממשלה עוד שנה וחצי ועד אז יהיה שר הביטחון. גבי אשכנזי יהיה שר החוץ. תפקידי שר האוצר ויו"ר הכנסת יישארו בידי הליכוד. תיקי החינוך והפנים יישארו בידי גוש הימין, בנט צפוי לחזור למשרד החינוך ודרעי במשרד פנים. תיק המשפטים ותיק התרבות בידי כחול לבן כשהמינוי בהסכמת הליכוד.

עמית סגל דיווח הערב ב'חדשות 12', כי כחול לבן יקבלו עוד 11 תיקים מלבד התיקים הללו. מה שאומר כי המפלגה בת ה-17 מנדטים תקבל 15 תפקידים.

בכיר חרדי חושש ואומר ל'כיכר השבת', כי במצב כזה החרדים עשויים להיות גלגל חמישי ולא לקבל את שמגיע להן מעיקר הדין. לדברי הבכיר, "המתנות המופרזות שיקבלו כחול לבן לא מותירים הרבה ברירות לליכוד עם ה-36 מנדטים, שם לא יהיו תיקים מיותרים עבור החרדים". הבכיר מקווה כי התיקים שנמצאים כיום בידי המפלגות החרדיות לא יילקחו מהם במסגרת החלוקה הקרובה.

בתוך כך, בשעה האחרונה, ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) שהיה אמור להתמנות ליו"ר הכנסת, הגיב על פירוק ''כחול לבן'' בשל החלטתו של בני גנץ להצטרף לממשלת אחדות.

כהן, המשתייך למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, כתב לפעילי המפלגה: ''לצערי הגדול בני גנץ וביבי נתניהו הצליחו לפרק את 'כחול לבן'. עמלתם שנה שלמה, ביום ובלילה, בחורף ובקיץ. רצתם מרחוב לרחוב, מבית לבית, חדורי אמונה שהגיע הזמן לשנות את הפוליטיקה הישראלית".

''לא עוד פילוג, לא עוד שיסוי ומעל לכל לשמור על פוליטיקה נקייה - בלי בוגדים ובלי מזגזגים. אנחנו לא התנגדנו לאחדות בטח לא בשעה שכזאת, אבל חשבנו שיש בראש ובראשונה להתעקש על הדמוקרטיה, על ערבות הדדית ועל ניקיון כפיים''.

לדברי כהן, ''כל אלה נדרסו היום ברגל גסה על ידי מי שאצה להם הדרך. היה אפשר אחרת. תודה ענקית על היותכם החברים הכי טובים שלנו , נשיקות וחיבוקים על אף הקורונה", כתב מאיר כהן לפעילים.

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום