בנק ישראל: להחזיר את הבנקים לפעילות רגילה עד יום רביעי הבא

הפיקוח על הבנקים הורה לבנקים לפתוח את כל הסניפים ולהעניק את כל השירותים כבימי שגרה • בנק הפועלים יפתח את כל סניפיו ביום ראשון הקרוב ובנק לאומי צפוי לפתוח את סניפיו ביום שני

כלכלי 6.5.2020 | 16:14

יונתן זינדל, פלאש 90

בנק ישראל רוצה שהמערכת הבנקאית תשוב לפעול במלואה, כבימי שגרה, וזאת לכל המאוחר ביום רביעי הבא. ל"גלובס" נודע כי לאחר שהבנקים הונחו ב-16 במרץ לסגור את מרבית סניפיהם בשל משבר הקורונה ולרדת למתן שירותים חלקיים רק ב-25% מהסניפים, בנק ישראל הודיע להם כי "יש לפעול לפתיחת כלל סניפי המערכת הבנקאית לקבלת קהל עד ליום 13 במאי לכל המאוחר".

על פי הודעת הפיקוח על הבנקים, "על רקע החלטות הממשלה על הקלות נוספות במגבלות הפעילות" ישובו הבנקים לפעילות רגילה כאשר "הסניפים יתנו את כלל השירותים שניתנו ערב קביעת המפקחת בדבר חשש ממשי לפגיעה בבריאות הציבור".

נזכיר כי בתחילת אפריל הורה בנק ישראל לבנקים לרדת לשיעור סניפים פתוחים של 15% בלבד, כשגם סניפים אלה העניקו שירות חלקי מאוד לציבור. לפני ימים מעטים הודיע הבנק המרכזי על חזרה ל-30% מהסניפים שיהיו פתוחים ולאחר מכן, בתחילת השבוע, העלה את שיעור הסניפים שפתוחים לציבור הרחב ל-50% מהסניפים, תוך הרחבת סוגי השירותים שיספקו.

בעקבות זאת הודיע בנק הפועלים כי הוא יפתח את כל 208 סניפיו כבר החל מיום ראשון הקרוב, כאשר בנק לאומי צפוי לפתוח את כל סניפיו עד יום שני הקרוב. נציין כי באופן שגרתי חלק ניכר מהסניפים במערכת הבנקאית סגורים בימי ראשון כי הם פתוחים בשישי.

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום