הקבינט אישר פה אחד: חלק מהלימודים יחזרו בתנאים

אחרי שש שעות של דיון סוער במיוחד במהלכו התגלעו ויכוחים בין שרי הבריאות והאוצר, כשנתניהו נאלץ להתערב, אושר פה אחד בקבינט הקורונה כי כיתות א'-ב' יחזרו לסירוגין מיום ראשון, כיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות | גנץ הביע תסכול

ארי קלמן | חדשות בארץ 25.10.2020 | 22:17

צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתום שש שעות של דיון סוער ועמוס מחלוקות בין משרד האוצר למשרד הבריאות, קבינט הקורונה אישר את פתיחת השלב הבא של המוסדות על פי מתווה אסטרטגיית היציאה מהסגר.

ההגבלות עצמן הוארכו עד ליום ראשון, מנגד אושרה הרחבת פעילות המוסדות, זאת לאחר ויכוחים סוערים בין המשרדים ובשל כך רוב הנושאים לא עלו לסדר היום.

הקבינט אישר כי ביום ראשון הבא, יחזרו כיתות א - ד למסגרת הלימודים, כך שהכיתות הגבוהות ג' וד' ילמדו בקפסולות בכיתות, ואילו כיתות א׳ וב׳ ילמדו בקפסולות בחצאי כיתות שילמדו לסירוגין ולא שבוע מלא.

שאר הנושאים טרם הוכרעו, גם לא נושא הצהרונים שיעלה לדיון בהמשך השבוע, ובינתיים גם לא נושא המסחר והדרישה לפתוח עוד חלקים מהעסקים הקטנים, מספרות ועסקים של אחד על אחד כמו שיעורי נהיגה וכדומה.

במהלך הדיון נרשמו עימותים חריפים בין שר האוצר ישראל כץ לשר הבריאות יולי אדלשטיין. כץ תקף לקראת תום הדיון את ד"ר שרון אלרעי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות והטיח בה: "לא מתווכח איתך, את פקידה. מספיק יש לי וויכוחים עם שר הבריאות". שר הבריאות יולי אדלשטיין השיב: "שר האוצר יודע להתנפל על פקידים. פקידי האוצר משקרים לקבינט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ להתערב בין שני בכירי מפלגתו ואמר, "מותר לפקידים להביע את דעתם ומותר להתווכח איתם", אמר לכץ, אך השר לא נכנע והגיב; "יש כאן את שר הבריאות, אני מתווכח איתו מספיק. לא צריך להתווכח גם עם הפקידים שלו".

ראש הממשלה נתניהו ניסה שוב להרגיע, "נא להתנהג בהתאם". השר יולי אדלשטיין מצידו התנצל, "אני מתנצל בפני פקידי האוצר. לא התכוונתי שהם משקרים לחברי הקבינט ואני מתנצל בפני מי שנפגע".

בתוך כך יצוין כי ראש הממשלה החליפי בני גנץ הביע מורת רוח  מכך שהדיון נמשך שעות כה ארוכות מבלי לקבל החלטות: "אני מתוסכל. יושבים פה שעות לא הבאנו תוכנית אסטרטגית ולא קיבלנו החלטות". כך צוטט בכאן 11.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום