מושב צלפון: בן 8 אושפז לאחר הכשת נחש

הילד ממושב צלפון הוכש על ידי נחש עליו דרך בטעות, ואושפז בטיפול נמרץ • "הטיפול המיידי שקיבל הילד אפשר למנוע התפשטות מסוכנת של הארס בגופו"

יוסף קליין | חדשות בארץ 26.10.2020 | 18:20

נחש צילום: unsplash

ילד בן 8 מאושפז בבית החולים קפלן ברחובות אחר שהוכש על ידי נחש. הילד, נוי פתיחי שמו, שהה אצל חבר ודרך על נחש מחוץ לבית. הנחש המבוהל הכיש את הילד ברגלו. מתיאור ההורים עלה החשד כי מדובר בנחש צפע, האחראי על הרוב המוחלט של הכשות נחש באזורנו.

הילד פונה על ידי מד"א למיון הילדים בקפלן, כאשר זמן קצר לאחר הגעתו למיון, האודם והנפיחות ברגלו החלו להתפשט, ובמקביל הופיעו סימנים נוספים, ביניהם הקאות כאבי בטן ואף ירידה בלחץ הדם.

הרגל שהוכשה

הילד קיבל באופן מיידי טיפול בנוגדנים המנטרלים את ארס הנחשים. הטיפול גרם לעצירת התפשטות הנפיחות ברגלו והעלמות הסימנים המערכתיים. הוא ממשיך להיות תחת מעקב וטיפול הצוות הרפואי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן.

ד"ר מורן שפלר-גל, סגנית מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן ומי שטיפלה בילד בעת שהגיע למיון, הסבירה כי "הטיפול המיידי שקיבל הילד אפשר למנוע התפשטות מסוכנת של הארס בגופו של הילד, אשר עלולה להוביל במקרים מסוימים אף לסכנת חיים ממשית".

לדברי ד"ר אלי שפירו, מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, "בניגוד לדעה הרווחת כי בתקופה זו של השנה הסכנה מפני הכשת נחש קטנה, המציאות מוכיחה אחרת. לטיפול המהיר במקרה הזה היתה השפעה קריטית על השיפור שניכר במצבו של הילד, וטוב עשו ההורים שהזעיקו ניידת של מד"א והביאו את הילד למיון במהירות. כעת, בעקבות הטיפול שקיבל הילד הוא יצא מכלל סכנה, מצבו טוב והוא ממשיך מעקב וניטור ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".

אמו של הילד היתה בטחוה כי בעונה זו של השנה הנחשים לא מכישים. "היינו בטוחים שבשלב הזה של השנה כבר אפשר לחשוש פחות, הורים צריכים לדעת ולהכיר מה לעשות במקרים מסוג זה. אני מודה לרופאים במרכז הרפואי קפלן שטיפלו בבני במהירות ובמקצועיות".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום