שאט וזעזוע: אלמוני ניסה להצית הלילה בית כנסת בני ברק

ניסיון הצתה הלילה של בית כנסת בבני ברק: תיעודים ממצלמות אבטחה שמתפרסמים כאן לראשונה, מציגים אלמוני אשר מנסה לפרוץ עם לום, משלא מצליח נכנס דרך חלון אחורי ומנסה להצית את בית הכנסת באמצעות גזיר עיתון מגולגל | הרב גילה זאת עם הנץ החמה

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 27.10.2020 | 20:34

ניסיון הפריצה וההצתה צילום: מצלמות אבטחה

אדם תמהוני, שככל מעורער בנפשו, ניסה הלילה להצית את בית הכנסת 'פרדס ניסים' השוכן ברחוב הרב הרצוג בבני ברק - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. ניסיון ההצתה התגלה עם אור ראשון של בוקר, כאשר רב בית בית הכנסת הגיע לתפילת הנץ.

 

בתיעוד ממצלמות האבטחה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה האיש כשהוא מנסה לפרוץ את דלת בית הכנסת באמצעות לום ברזל. משלא הצליח, עבר לחלק האחורי של בית הכנסת הנמצא בקומת קרקע מתחת לבניין מגורים, שם מצא חלון מסורג כשהוא פתוח.

על פי תיעוד מצלמות האבטחה, החשוד לקח גזיר עיתון, גלגל אותו והכניס את ידיו מעבר לחלון אל תוך בית הכנסת. לאחר מכן הצית את העיתון ואף ניסה להדליק ספר שהיה על הסטנדר. ברגע שראה שהתלקחה להבה גדולה הוא נמלט מהמקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי רב בית הכנסת, הרה"ג שלום יהודה פרץ שהגיע הבוקר לתפילת הנץ, החל להריח ריח חריף של שריפה. כשהביט לקיר המזרח סמוך לארון הקודש, ראה לתדהמתו תלולית גדולה של אפר על הרצפה. הרב התקרב למקום והבחין שהסטנדר הסמוך חרוך, שני ספרים עם סימני דליקה, וחלון בית הכנסת פתוח לרווחה.

 

אנשי בית הכנסת הגישו הבוקר תלונה במשטרה. "בית הכנסת  ספרי התורה ניצלו מנזק עצום" אומר רב בית הכנסת הרה"ג שלום יהודה פרץ בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "כל דיירי הבית הגרים מעל בית הכנסת ניצלו גם הם". הרב מציין שלהבת הענק הייתה במרחק מטר אחד בלבד מארון הקודש.

"רק בנס, על אף שהלהבה הייתה על שולחן וסטנדר עם מפה, האש כבתה מאליה לאחר כ- 15 דקות", מוסיף הרב. כוחות משטרה הגיעו הבוקר למקום יחד עם חוקרי זיהוי פלילי שבמשך שעה ארוכה אספו ראיות על מנת ללכוד את המצית. גורמים בבית הכנסת אומרים ל'בחדרי חרדים' כי המצית הינו אדם מוכר, גם לתושבי וגם למשטרה, אך מניעיו לא ברורים.

"מקווים שהוא ייתפס במהרה וימצא את מקומו במקום הראוי לו", אומר אחד המתפללים, "יש בידינו צילומי וידאו ממצלמות האבטחה שמראים את כל השתלשלות העניינים כולל רגעי ההצתה, ניסיונות הפריצה והבריחה", הוא מוסיף.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום