"ביזיון": לא יוגשו כתבי אישום נגד הערבים שהתעללו בחרדי

שנתיים אחרי פרסום הסרטון המזעזע ממחסני שופרסל בגוש עציון, בו נראים שני עובדים ערבים מתעללים בנער חרדי מוגבל, הפרקליטות החליטה שלא להגיש נגדם כתב אישום ולהסתפק בהגדרת האירוע כתקיפה סתמית | בן גביר זועם: "מדובר בביזיון. אם זו לא התעללות בחסר ישע אולי כדאי למחוק עבירה זו מספר החוקים"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 27.10.2020 | 21:12

ערבים מתעללים בחרדי בשופרסל צילום: צילומסך

הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום בגין התעללות או מניע לאומני נגד העובד, תושב בית ג'אלה, שהתעלל בעובד חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל בגוש עציון. באופן תמוה, המדינה תסתפק בעבירה של תקיפה סתם ותסגור את התיק נגד השותפים האחרים.

בפרקליטות טענו כי לא מדובר במספר מקרי התעללות, אולם דבר זה עומד בסתירה לכתב האישום שהוגש נגד העובד כאמור בעבירה מינורית של תקיפה סתם.

כתב אישום מייחס לחשוד מעשים של סטירות, ביזוי וכריכת הגוף בניילון נצמד, כאשר לטענת המוגבל העובד קילל אותו ואת העם היהודי.

המשטרה גם סגרה את התיק נגד השותפים הנוספים לאירוע בהם עובד נוסף, הצלם וגם המנהל שקיבל תלונה מהמוגבל, אך לפי הטענה התעלם ממנה.

עו"ד איתמר בן גביר מס בתגובה: "מדובר בביזיון. אם זו לא התעללות בחסר ישע אולי כדאי למחוק עבירה זו מספר החוקים. יסודות עבירת ההתעללות הוכחו במיוחד שמדובר במספר אירועים שבהם ביזו פגעו השפילו המוגבל סטרו לו ואף כרכו את גופו בניילון נצמד. הפרקליטות הוסיפה חטא על פשע כאשר התעלמה מהקללות נגד העם היהודי וכל השותפים האחרים שידם הייתה במעל וקיים חומר בעניינם - החלטה מבישה".

יחד עם זאת הוסיף עו"ד בן גביר כי בימים אלה הוא שוקד יחד עם עו"ד יוסף מזר על תביעת ענק נגד העובד ונגד כל יתר המעורבים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום