בעקבות הביקורת: מח"ש תקצר משמעותית את זמני הטיפול בתלונות

אחרי הביקורת שנשמעה במשך שנים ארוכות כנגד המחלקה לחקירות שוטרים על אופן הטיפול בתלונות שהוגשו, היועמ"ש העביר היום לשר המשפטים את המתווה החדש לפיו יקוצרו לוחות הזמנים בתלונות באופן משמעותי | שר המשפטים: "מחויבים לדאוג לריסון הכוח השלטוני מול האזרח"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 8.11.2020 | 18:19

הכניסה למח"ש. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר היום (ראשון) לשר המשפטים אבי ניסנקורן מתווה לקיצור לוחות הזמנים לטיפול בפניות ובתלונות וקידום טיפול בתלונות רגישות המוגשות למחלקה לחקירות שוטרים  בפרקליטות המדינה. המתווה גובש ע"י מנהלת המחלקה לחקירות שוטרים קרן בר-מנחם, על דעת המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר.

המתווה גובש בהמשך להכרזתו של שר המשפטים מאוגוסט האחרון, על צעדים שנועדו לייעל את עבודת המחלקה לחקירות שוטרים ולחיזוק אמון הציבור בה. המתווה עוסק בעיקר בצמצום משמעותי של לוחות הזמנים לטיפול בתיקים, בהם עולה חשד לכך ששוטר ביצע עבירה פלילית, הן באשר לזמני הטיפול במערך החקירות, והן באשר לזמני הטיפול ביחס למועדים הקבועים בפרקליטות המדינה.

על פי המתווה החדש, מח״ש תקצר מעתה משמעותית את פרקי הזמנים של טיפול בתלונות. כחלק מהמתווה החדש, בירור תלונות וחקירתן במחלקה יסתיים תוך 75 יום. מערך התביעה במח"ש יקבל החלטה בדבר העמדה לדין של שוטר בתוך שישה חודשים מרגע הגשת התלונה. בנוסף, תלונות נגד שוטרים הנוגעות לפשעי שנאה, גזענות ופגיעה באנשים עם מוגבלויות יוגדרו "רגישות" וחקירתן תסתיים בתוך 30 יום בלבד.

תיקים מסוג זה, המוגדרים כ'רגישים', יזכו לקדימות בטיפול גם במערך התביעה, ותתקבל החלטה בעניינם בתוך שלושה חודשים. הטיפול הכולל, החקירה והתביעה, בתיקים 'רגישים' הנוגעים לאוכלוסיות מוחלשות ומודרות יסתיים בתוך 4 חודשים בלבד. כמו כן, מעתה, החלטה על גניזת תיק 'רגיש' תיעשה באישור ראש מח"ש בלבד.

"לצד השמירה על מערכות החוק והצדק, אנחנו מחויבים לדאוג לריסון הכוח השלטוני מול האזרח", אומר שר המשפטים אבי ניסנקורן, "עלינו לוודא שמי שניתנו בידיו סמכויות האכיפה לא ינצלן לרעה. זה הבסיס לזכויות הפרט של כל אזרח במדינת ישראל"

ניסנקורן הוסיף: אני מברך על החלתו של מתווה לוחות הזמנים עליו הכרזנו ועל הנוהל המיוחד לטיפול בחשדות לפגיעה באוכלוסיות שחוות גזענות ואפליה. בשבועות הקרובים נשלים את אזרוח מערך החקירות ונפתח במח״ש מוקד שירות לאזרח. כפי שהתחייבתי, אנו דואגים לייעל ולשפר את מערכות אכיפת החוק, כדי להבטיח שהציבור מקבל מאתנו את השירות הטוב ביותר".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום