הכוללים לא יכולים לקיים לימודים במבנה - רק בשטח פתוח

בתקנות הקורונה המעודכנות שנשלחו לראשי הישיבות ומנהלי הכוללים על-ידי משרד החינוך, הובהר כי כוללים רשאים ללמוד רק בשטח פתוח; כמו כן עודכנו התקנות של 'מתווה הקפסולות'

חרדים 10.11.2020 | 17:42

אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב מיוחד שנשלח לראשי הישיבות ומנהלי המוסדות, מטעם אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך, הובאו תקנות הקורונה המעודכנות למוסדות התורניים.

באשר ללימודים בכוללים, בישיבות ובמדרשות, נכתב כי "הותרו לפעילות בשטח פתוח של איש צוות העובד במוסד עם עד 19 תלמידים (ולמעט טיול הכולל לינה). יובהר כי כוללים לא יכולים לקיים לימודים במבנה, אלא בלמידה מרחוק או בשטח פתוח.

לגבי ישיבות ומדרשות בעלות פנימייה עודכן גם 'מתווה הקפסולות' ונכתב כי "ישנם 3 מסלולים אפשריים של שהייה או לימוד במוסד בעל פנימייה הקבועים בתקנה 29 לתקנות (יש לעיין בסעיף). תשומת ליבכם כי בוטלה החובה לשהות 30 ימים רצופים לפחות במוסד, מלבד במסלול סגור מתמזג".

אלו שלושת המסלולים:

א. מסלול פתוח - שהייה בקבוצות של עד 18 תלמידים, ויחולו לעניין כניסה ויציאה מחוץ לשטח הפנימייה הוראות תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) )הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות), תש"ף-2020.

ב. מסלול סגור לא מתמזג - מסלול של קבוצות של עד 50 תלמידים. בשבועיים הראשונים שלאחר ההגעה למוסד התלמידים ואנשי הצוות לא יצאו מחוץ לשטח המוסד. אם יצא תלמיד או איש צוות לא יוכל לחזור לשטח המוסד אלא אם הצטרף לקבוצה חדשה של עד 50 תלמידים המגיעים לפנימייה, או שהה בבידוד של 14 ימים במקום שהוקצה לכך במוסד.

ג. מסלול סגור מתמזג - לאחר תקופה של שבועיים כאמור בסעיף ב', ובלבד שהתלמידים מתכוונים לשהות במוסד לתקופה של עוד 30 ימים לפחות, ניתן לאחד קבוצה עם קבוצה אחרת של עד 50 תלמידים, ובלבד שאף אחד מהתלמידים לא חולה. ככל שאוחדו קבוצות קבועות, לא תתאפשר יציאה מחוץ לשטח הפנימייה, אלא אם התלמיד או איש הצוות הצטרף לקבוצה חדשה של עד 50 תלמידים המגיעים לפנימייה, או שהה בבידוד של 14 ימים במקו שהוקצה לכך במוסד".

 

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום