לא תאמינו: כך המשטרה עוקבת אחר הנהגים בדרכים

לכל נהג רכב, כמעט, יצא אי פעם להיתקל בשוטר תנועה. אם זה בעקבות עבירה שביצע, או בכל מחסום משטרתי המוצב על הכביש | אלא, שרבים מהאמצעים אותם מפעילה המשטרה, חסויים לחלוטין לעיני הנהג הפשוט | באגף התנועה פתחו בפנינו את דלתות היחידות המיוחדות שפועלות לאתר נהגים המבצעים עבירות מסכנות חיים, אך לא רק | צפו בכתבה המלאה

אבי גדלוביץ' | רכב ותחבורה 15.11.2020 | 15:16

סיור מיוחד באגף התנועה צילום: בחדרי חרדים

לובשי המדים הכחולים בישראל, בטח אלו האמונים על אכיפת עבירות התנועה, אינם האנשים האהודים ביותר, אם נאמר זאת בלשון המעטה. אך האם האיבה בן האזרח לשוטר התנועה אכן מוצדקת, תלוי מאוד את מי תשאלו. שוטרי התנועה, בניגוד למה שנהוג לחשוב, בטוחים כי הם עושים עבודת קודש שכל מטרתה היא הצלת חיים גרידא.

יצאנו בשבוע שעבר לסיור שטח מעמיק במטרה להכיר את פעילות האכיפה של אגף התנועה במשטרה, שאת מירב יכולותיו, האזרח הפשוט כמעט ואינו מכיר. בחנו את פעילות יחידת האופנועים - אותם אנו רואים לרוב בכבישים הראשיים לאחר שתפסו על חם רכב מבצע עקיפה מסוכנת, או לחלפון נהג  שעסק בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, עבירה שללא כל ספק עלולה לגרום לתאונות דרכים, לעיתים לפציעות קשות ואף למוות מיותר.


מוזיקה: audionautix

בנוסף ליחידת האופנועים, ביקרנו את מפעילי הרחפנים, באמצעותם עוקבים השוטרים מהאוויר אחר עבירות המבוצעות על ידי נהגים, אך לא רק. ברחפנים נעשה שימוש לצורך ניטור מצב התנועה ואף לאיתור מפגעים בדרכים. לא פעם, נעשה בהם שימוש גם לצורך איתור נעדרים.

יחידת האופנועים, כך הסבירו לנו, היא בעלת יכולות משמעותיות בכל הנוגע לאכיפת עבירות תנועה מסוכנות, והיתרון שלה ניידת המשטרה הקלאסית ניכר בגישה שיש לרוכב אל תוך הרכבים הנעים על הכביש. מה שמעניק לו יכולת לוודא כי אכן הנהג ביצע את העבירה המסוכנת.

כחלק מהסיור, עלינו למשמרת שגרתית על אופנוע של אגף התנועה, יחד עם השוטר דוד, צעיר שומר תורה ומצוות – ואדם מאיר פנים, שלא חשוד כמי שבא להרע לנהג שנוסע לתומו על הכביש. במהלך הנסיעה על האופנוע בכבישה 5504, הבחין דוד בסולימאן, תושב טייבה, כשהוא משתמש במכשיר הטלפון תוך כדי נהיגה. לסולימאן נרשם כמובן דו"ח תנועה, אך כאן הופתענו לגלות את השיח הרגוע בין השניים.

דוד, באדיבות האופיינית לו, ניסה להסביר לסולימאן את הסכנה הכרוכה בשימוש במכשיר הטלפון ובהסחת דעת בזמן הנהיגה. "ב-1,000 שקלים יכולת לקנות 50 מתקנים לטלפון", הסביר דוד לסולימאן באדיבות רבה. באופן מפתיע, סולימאן הפגין הבנה לקנס שנתן לו השוטר: "הוא צודק במאה אחוז", אומר לנו סולימאן מייד לאחר שקיבל את הדוח".

לסולימאן, היה חשוב להבהיר כי הוא כלל אינו כועס על השוטר: "השוטר צודק במאה אחוז. הסתכלתי בטלפון, אני לא מכיר את האזור ולכן הצצתי ל'וויז'", הוא מסביר לנו. "רציתי לדעת להיכן לפנות, אך כנראה שהייתי צריך להתכונן לכך מראש".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום