פלסטיני חצה את הגבול מישראל ללבנון: 'בעל רקע פלילי'

תושב טול כרם, בעל עבר פלילי, הצליח לחצות היום את הגבול מישראל לשטח לבנון | הוא נתפס על ידי כוחות הצבא המקומיים ונלקח לחקירה. הערכה: יוחזר לישראל בימים הקרובים | מוקדם יותר ניסו שני אזרחים לבנונים לחדור לשטח ישראל. צה"ל פתח בירי והם נמלטו 

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 15.11.2020 | 22:48

גבול לבנון//אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

אזרח פלסטיני חצה היום (ראשון) את הגבול משטח ישראל ללבנון ונתפס על ידי כוחות צבא מקומיים, כך דיווחו מוקדם יותר היום כלי תקשורת במדינה. הפלסטיני, תושב טול כרם, חצה הגדר באזור צור ונלקח לחקירה על ידי הצבא הלבנוני.

דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר כי אין לאירוע על רקע לאומני. "היום התקבלה התרעת גדר בגבול לבנון סמוך לכפר ערב אל-ערמשה. כוחות צה"ל קפצו מיד לנקודה ושללו חדירה לשטח מדינת ישראל", נמסר בהודעת הצבא.

על פי הודעת דובר צה"ל, מאוחר יותר, התקבלו דיווחים אודות חציית חשוד פלסטיני משטח ישראל לשטח לבנון. לאחר בדיקה מעמיקה של צה"ל וכוחות הביטחון, נמסר כי ככל הנראה מדובר בחשוד בעל רקע פלילי אשר חצה ללבנון. במערכת הביטחון מעריכים כי הפלסטיני יוחזר לשטחי ישראל כבר בימים הקרובים.

מוקדם יותר הערב ניסו שני אזרחים לבנונים לחצות את הגבול ולחדור לשטח ישראל. לוחמי צה״ל ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר לאחר שזיהו את  שני החשודים שהתקרבו לגדר הגבול עם לבנון.

לאחר הירי, החשודים התרחקו מהמרחב וחזרו בחזרה לשטח הלבנוני. "צה״ל לא יאפשר כל נסיון להפר את ריבונותה של מדינת ישראל", הבהיר דובר צה"ל.

האירועים מתרחשים ברקע המתיחות שנשמרת כל העת בגבול הצפון. בצה"ל נמצאים בדריכות בגבול עם לבנון, מחשש לפעולת נקם מצד ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה להרג אחד מפעיליו בסוריה, פעולה המיוחסת לישראל.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום