"מדינות ידידותיות לוחצות עלינו לנרמל את היחסים עם ישראל"

למרות קשריה המסחריים עם המדינות שכבר חתמו על נורמליזציה עם ישראל, ראש ממשלת פקיסטן מספר בראיון טלוויזיוני כי לא ייכנע ללחצים שהוא כבר מקבל

יענקי פרבר | מדיני 16.11.2020 | 08:11

ילדים בפקיסטן. אילוסטרציה צילום: pixabay

ראש ממשלת פקיסטן עמרן חאן מספר כי מדינתו נמצאת תחת לחץ מצד מדינות ידידותיות להכיר בישראל, והדגיש כי אסלאמאבאד "לא תכיר במדינה הכובשת ללא הסדר צודק עם הפלסטינים".

חאן הסביר בראיון לטלוויזיה במדינתו בסוף השבוע כי ישנם נושאים הקשורים למדינות שהכירו בישראל, אך "מדינתו לא תתעסק בהם". מכיוון שהן מדינות ידידותיות ואיסלאמאבאד (בירת פקיסטן) לא רוצה להעליב אותן, בהתייחס לאיחוד האמירויות, בחריין וסודן.

בספטמבר האחרון אמר ראש ממשלת פקיסטן כי אין טעם להכיר בכיבוש הישראלי או לנרמל אותו מכיוון שזה לא ישנה את המציאות והוסיף: "הפלסטינים הם הבעלים של מטרה שנגרמה להם עוול, נשללו זכויותיהם, ושטחיהם נגזלו".

פקיסטן נהנית מיחסים חזקים עם ערב הסעודית, במיוחד בתחום הצבאי, והיא זוכה גם למימון אדיר מהממלכה, אך חאן לא ציין על אילו מדינות הוא מדבר.

שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן אמר באוקטובר האחרון כי אלמלא התפקיד הגדול שממלאת ריאד (בירת סעודיה), לא היה מתרחשת נורמליזציה בין האמירויות לישראל.

כמו כן, היחסים בין פקיסטן לאבו דאבי, המובילה את רכבת הנורמליזציה, הם חזקים, במיוחד מכיוון שאיחוד האמירויות היא אחת המשקיעים הגדולים בפקיסטן.

ההשקעות של איחוד האמירויות בפקיסטן כוללות טלקומוניקציה, תעופה, בנקאות ונדל"ן, ותחום הנפט והגז, ויותר מ-26 חברות אמירתיות פועלות כיום בפקיסטן.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום