הפיצוץ באשדוד: בעל המפעל עוכב לחקירה בחשד לרשלנות

מספר שעות לאחר שנקבע מותם של שני עובדים במפעל המתכות 'שאול גואטה', כתוצאה מפיצוץ שהתחרש במקום - אחד מבעלי המפעל עוכב לחקירה בחשד לרשלנות | המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות הפיצוץ

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 17.11.2020 | 13:52

חוקרי זיהוי פלילי במפעל צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עיכבה לחקירה את אחד מבעלי מפעל המתכות 'שאול גואטה' באשדוד, בו נהרגו הבוקר (שלישי) שני בני אדם, האחד נתין זר מטורקיה והשני פועל פלסטיני. בעל המפעל נחקר בחשד לעבירות רשלנות וחוקי הבטיחות.

מוקדם יותר היום סיים מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר ערכת מצב, במפעל המתכות באשדוד, בו אירע פיצוץ, בעקבותיו שני עובדים קיפחו את חייהם ועובד נוסף נפצע ופונה לבית החולים והנחה כי החקירה המשותפת למשטרה ולמשרד העבודה והרווחה תנוהל בתחנת המשטרה באשדוד.

חבלנים וחוקרי זירה של משטרת ישראל ממשיכים באיסוף הראיות מהמקום. מהמשטרה נמסר כי חקירת האירוע נמשכת. 

הדיווח הראשוני התקבל במד"א, אודות מיכל שהתפוצץ במפעל באזור התעשייה הצפוני בעיר אשדוד. חובשים ופראמדיקים של של הארגון דיווחו מהמקום בשלב זה על ארבעה נפגעים, בהם 2 גברים בשנות ה-40 לחייהם ללא סימני חיים ואדם נוסף כבן 40 במצב בינוני שפונה לבי"ח אסותא באשדוד עם חבלות בגפיים. פצוע נוסף פונה מהמקום באופן עצמאי. 

"כשהגענו למקום ראינו הרס, גבר כבן 35 חולץ ע"י אנשים במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה קשה ברגל", סיפרו הפראמדיקים של מד"א מתן כהן ומיכאל ארליכמן, "הם הכניסו אותו לרכב פרטי ויצאו איתו לחבירה איתנו. העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך טיפול מציל חיים כשמצבו בינוני ובהמשך הוא הורדם".

לדבריהם, "במקום האירוע אותרו 2 גברים כבני 40 מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום. הסריקות לאיתור עובדים נוספים שהיו במפעל נמשכות. אנחנו כאן עם כוחות גדולים וערוכים להעניק טיפול רפואי אם ימצאו נפגעים נוספים."

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום