גנץ על מציאת המטענים: "סוריה אחראית, לא נעבור לסדר היום"

שעות לאחר חשיפת זירת המטענים בגבול סוריה בשטח ישראל, שר הביטחון בני גנץ ערך היום ביקור בפיקוד הצפון של צה"ל | גנץ הזהיר את סוריה מהמשך הפעילות היוצאת משטחה: "לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 17.11.2020 | 16:14

גנץ וכוכבי בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בצל מציאת המטענים הבוקר בגבול רמת הגולן, שר הביטחון בני גנץ קיים היום ביקור בפיקוד הצפון, באוגדה 91, יחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר, וקצינים בכירים נוספים.

השר גנץ קיבל סקירה ביטחונית על מוכנות הכוחות ממפקד פיקוד הצפון וקיים הערכת מצב באוגדה. בהמשך סייר לאורך הגבול הצפוני וביקר בחמ"ל האיסוף בעוצבת ברעם שם שוחח עם מפקדים וחיילים. "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בגזרת הצפון", אמר גנץ במהלך הביקור, "לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית".

"לפני מספר שעות", סיפר שר הביטחון, התגלה מטען בגזרת רמת הגולן. אני מבקש להגיד באופן ברור - סוריה אחראית לנעשה משטחה כדוגמת המטען הזה ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחיזבאללה- אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה. כל פעם שאני מגיע לגבול בלבנון ישנה סוג של התרגשות אישית אחרי עשרות שנות שירות בלבנון. אני מסתובב פה ורואה מערכת משתפרת ומשופרת, גאווה גדולה ונמשיך להיות פה ולשמור על האזרחים".

מוקדם יותר היום חשפו כוחות צה"ל זירת מטענים, אותם הניחו ככל הנראה מחבלים סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בדרום רמת הגולן בשטח ישראל. כוחות הנדסה קרבית נטרלו את זירת המטענים שנחשפה. האירוע התרחש סמוך למקום בו סיכל כוח צה״ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל", נמסר בהודעת הבא.

כזכור, כוח מיוחד של צה"ל שביצע מארב בדרום רמת הגולן לפני כשלושה חודשים, הצליח לסכל פיגוע טרור נגד כוחות צה"ל. בצה"ל זיהו מספר ימים קודם לכן את החולייה מגיעה לאזור הגדר במסווה של רועי צאן. מרגע שהבינו בצה"ל כי מדובר בחוליית מחבלים אשר בכוונתה לבצע פיגוע, הוצב הכוח המיוחד.

באותו לילה, כוח מיחידת מגלן שהיה מוצב במארב זיהה את החוליה בעת שניסתה להניח מטעני חבלה על הגדר, כוח צה"ל וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. מצה"ל נמסר כי בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום