לראשונה מאז הבחירות: ריבלין ונתניהו שוחחו עם ביידן

שבועיים אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב, שוחחו הערב נשיא המדינה וראש הממשלה עם הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ובירכו אותו על בחירתו. הראשון היה ריבלין, זמן קצר אחריו שוחח גם נתניהו שמכנה אותו לראשונה 'הנשיא הנבחר' לאחר שנזהר עד כה מלנקוב בתואר

ארי קלמן | מדיני 17.11.2020 | 19:00

ג'ו ביידן עם רובי ריבלין צילום: מארק נוימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו היום (שלישי), עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, ובירכו אותו עם היבחרו.

הראשון היה נשיא המדינה ריבלין, שאמר לביידן: "לארה"ב אין בת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל כפי שהוכחנו לאורך השנים".

הנשיאים. צילום: מארק נוימן, לע"מ.

"כחבר וותיק של מדינת ישראל אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל לפוליטיקה המפלגתית ואין לנו ספק, שתחת הנהגתך ארה"ב מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל", הוסיף הנשיא.

עוד ציין הנשיא כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר לבניית גשרים נוספים ותקווה לאזור כפי שהביאו הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה. "שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ואשמח לקבל את פנייך פה בירושלים כשתגיע לבקר כנשיא,״ אמר הנשיא וביקש מביידן להעביר את איחוליו גם לסגנית הנבחרת, קמלה האריס".

זמן קצר אחרי, פרסמה לשכת ראש הממשלה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב שיחה חמה עם הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, בה חזר ביידן על מחוייבותו העמוקה למדינת ישראל ולביטחונה.

ראש הממשלה נתניהו אמר שהקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה.

השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב כדי לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל.

יצוין כי לראשונה מכונה ביידן 'הנשיא הנבחר' על ידי המנהיגים הרשמיים נתניהו וריבלין, לאחר שנמנעו מכך עד כה - שבועיים אחרי הבחירות לנשיאות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום