הרשות הפלסטינית מודיעה: "מחדשים את התיאום עם ישראל"

הרש"פ מחדשת את הקשרים עם ישראל לרמתם הקודמת, כפי שהיו לפני חודש מאי - אז היא הנמיכה את התיאום בשל כוונות הסיפוח. בנוסף, הרשות מחדשת גם את התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל וחוזרת לקחת את כספי המיסים מישראל

חרבות ברזל 17.11.2020 | 19:12

צילום: פלאש 90

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' הודיע כי הרשות תחדש את התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל אחרי נתק שנמשך חצי שנה. לדבריו, ההחלטה לחדש את התיאום עם ישראל התקבלה לאחר מגעים בינלאומיים שקיים הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) בימים האחרונים

א-שייח' ציין כי ההחלטה התקבלה בעקבות מסרים בעל פה ומסרים כתובים שהרשות הפלסטינית קיבלה ולפיהם ישראל מחוייבת להסכמים עם הרשות הפלסטינית. לדבריו היחסים עם ישראל ישובו למצב בו היו לפני ה-19 במאי 2020 אז הודיע אבו מאזן על הקפאת התיאום הביטחוני והאזרחי.

על פי דיווחים שונים שר הביטחון גנץ מקדם בשבועות האחרונים את חידוש התיאום הביטחוני. ובתקופה האחרונים התקיימו חילופי מסרים באמצעות שליחים בין גנץ לבין הפלסטינים בנושא וכעת אפשר לדווח שאנחנו מאוד קרובים לחידוש התיאום. הפלסטינים מעוניינים בכך ומקיימים דיונים פנימיים אצלם על אופן המימוש של המהלך. שר הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים הדגישו לאורך כל הדרך במסרים שהועברו לפלסטינים שהתיאום הוא קודם כל אינטרס שלהם ושל התושבים אבל ברור שזה יסייע גם למאמץ הביטחוני של ישראל.

פקידים ישראלים מעריכים כי החלטת אבו מאזן הגיעה לאור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות בארה"ב וכן על רקע המשבר הכלכלי החמור ברשות. בחודשים האחרונים הפסיקה הרשות לקחת את כספי המיסים שישראל גובה עבורה. במשרד האוצר בירולים הצטבר סכום של כ-3 מיליארד שקלים של כספי מיסים שהפלסטינים סירבו לקבל. עקב כך התקשתה הרשות לשלם משכורות ולהתמודד עם מגיפת הקורונה. בחודשים האחרונים פנתה הרשות הפלסטינית לאיחוד האירופי בבקשה לקבל הלוואות כדי לכסות את הגירעון בו היתה. האירופים סירבו לתת לפלסטינים הלוואות וטענו כי קודם כל עליהם לקחת את כספי המיסים שישראל גבתה עבורם. כך דווח ב'וואלה'.

על פי גורמים ישראלים, לפני כשבוע ימים שלח השר לעניינים אזרחיים ברשות חוסיין א-שייח' מכתב למתאם הפעולות בשטחים בשאלה האם הממשלה מחויבת להסכמים. בתגובה שלח מתאם הפעולות בשטחים היום מכתב לחוסיין א-שייח' בו הדגיש כי ישראל מחוייבת להסכמים. כתוצאה מכך הודיעו הפלסטינים על חידוש התיאום.

גורמים בכירים בישראל אומרים: "ניפגש מיידית עם בכירים ברשות הפלסטינית כדי להחזיר את יחסי העבודה הסדירים לקדמותם".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום