קרוב לשיא כל הזמנים: מחיר הביטקוין טס מעל ל-18 אלף דולר

עם הגיעו לרמה של כמעט 18,400 דולר הבוקר, רחוק מטבע הקריפטו המוביל רק 9% משבירת שיא כל הזמנים שלו, שאותו קבע בדצמבר 2017 • מתחילת נובמבר זינק מחיר הביטקוין בכ-35%

כלכלי 18.11.2020 | 07:52

צילום: pixabay

טס כמו משוגע: מחיר הביטקוין חצה הבוקר (ד') את רף ה-18 אלף דולר, לראשונה מאז דצמבר 2017 - ומתקרב לשיא כל הזמנים שלו. בכך ממשיך ביטקוין בראלי שלו, שמומחים בתחום מייחסים לכמה התפתחויות גלובליות ולגורמים "שוריים" בשוק מטבעות הקריפטו.

ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק הקריפטו, זינק ביממה האחרונה בכמעט 10%, ובסביבות השעה 7:00 הבוקר (שעון ישראל) הגיע עד לרמה של כ-18,394 דולר בממוצע, על-פי נתוני אתר CoinMarketCap, העוקב אחרי נתוני זירות המסחר בשוק. שער הביטקוין (BTC) הבוקר משקף למטבע שווי שוק כ-338.5 מיליארד דולר - כ-66% משוויו הכולל של שוק הקריפטו, המונה כיום יותר מ-7,700 מטבעות קריפטו שונים.

עד כה, מתחילת נובמבר זינק מחיר הביטקוין בכ-35%, ומתחילת השנה השלים עלייה של יותר מ-150%. נזכיר כי שיא כל הזמנים של ביטקוין נקבע לפני מעט יותר מ-3 שנים, ב-17 בדצמבר 2017, אז הגיע מחירו עד לרמה של 20,089 דולר, לפי CoinMarketCap. עם הגיעו לרמה של כמעט 18,400 דולר הבוקר, רחוק הביטקוין רק 9% משבירת שיא כל הזמנים שלו.

בניתוח שפורסם ב"גלובס" ביום שני השבוע, מנינו ארבע סיבות עיקריות שיכולות להסביר את הראלי הנוכחי של מטבע הקריפטו המוביל: השפעת רכישות הביטקוין העצומות שביצעו השנה חברות ציבוריות אמריקאיות, ובהן מיקרוסטרטג'י וסקוור; הסנטימנט החיובי כלפי הביטקוין בשוקי ההון בחודשים האחרונים, שבא לידי ביטוי גם בגידול העניין בו מצד משקיעים מוסדיים; חציית תגמול הכרייה של הביטקוין במאי האחרון, שהובילה לקיטון בהיצע הביטקוין בשוק; ונוסף על כך, כניסתה של ענקית התשלומים המקוונים פייפאל לפעילות בשוק, עם אפשרות לרכישת ומכירת מטבעות קריפטו בפלטפורמה שלה.

נוסף על גורמים אלה, מומחים בשוק מציינים כי גם משבר הקורונה והריביות האפסיות או השליליות בשוקי ההון דחפו לעלייה המטאורית של מחיר הביטקוין השנה, כשהוא מושך אחריו את כלל שוק מטבעות הקריפטו. כמו כן, מדיניות התמריצים הכלכליים שננקטת השנה במדינות רבות בעולם בתגובה למשבר הקורונה, מעודדת גם היא משקיעים רבים לפנות את שוק הקריפטו בחודשים האחרונים.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום