השר אישר: תורחב רשת הביטחון לעסקים

בעוד חלק מבעלי העסקים עדיין לא מורשים לפתוח את חנויותיהם למרות ההקלות הרבות ההגבלות, וחלק מורשים לפתוח ומנסים לפעול תחת הגבלות וכללים נוקשים, ובצל הדיבורים על 'סגר חנוכה' הקרב ובא. בהמלצת כלל הגורמים המקצועיים בהנהלת האוצר וברשות המסים פורסמו שורת הקלות לקבלת רשת הביטחון של המגזר העסקי

אהרן מילר | כלכלי 18.11.2020 | 23:16

אילוסטרציה צילום: pexels

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אישר את הרחבת הסיוע לעסקים, לפיה, לצורך זכאות למענק השתתפות בהוצאות קבועות לחודשים נובמבר דצמבר 2020 תידרש ירידה במחזורים של 25% לפחות לעסקים שמחזורם עד 100 מיליון שקלים, במקום 40% שהיו נדרשים עד כה. כמו כן, תינתן הקלה גם לעסקים עם מחזור גבוה יותר. בכך הלכה למעשה, ניתן יהיה להמשיך את הסיוע לעסקים רבים.

בהתאם להחלטה, ההקלה בתנאי הסף לקבלת מענק השתתפות בהוצאות קבועות תוארך גם לחודשים נובמבר - דצמבר, תוך דרישה להוכחת ירידת מחזור של 25% בלבד לעסקים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון שקל.

יש לציין כי 99% מהעסקים שהגישו בקשות למענק הוצאות קבועות בחודשים הקודמים היו עסקים שמחזורם נמוך מ-100 מיליון שקל בשנה.

כמו כן, תחול הקלה בתנאי הסף למענק גם לעסקים עם מחזור שנתי של מעל 100 מיליון באופן הבא: עסקים עם מחזור שנתי של 200-100 מיליון ש"ח יתבקשו להראות ירידת מחזור של 40%, לעומת 60% ברשת הביטחון המקורית. ועסקים עם מחזור שנתי של 400-200 מיליון ש"ח יתבקשו להראות ירידה של 60%, לעומת 80% ברשת הביטחון המקורית.

הרציונל העומד מאחורי ההפחתה המדורגת הוא, בין היתר, להקל את המעבר של העצמאיים והעסקים מתקופת הסגר לקראת פתיחה רחבה יותר של המשק הישראלי.

יצויין, כי ההחלטה על הסיוע לעסקים והפחתת הרף לזכאות המענק התקבלה פה אחד בהמלצת כלל הגורמים המקצועיים בהנהלת האוצר וברשות המסים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום