הפיצוץ שזעזע את ביירות: בית הכנסת נותר שלם

בעקבות שמועות שווא כאילו בית הכנסת בביירות נפגע כתוצאה מהפיצוץ בנמלך לפני מספר חודשים, מתפרסם תיעוד שמוכיח כי בית הכנסת נותר על תילו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.11.2020 | 17:46

בית הכנסת בביירות צילום: טוויטר

‏תמונות עדכניות שמגיעות מבית הכנסת מראות כי בית הכנסת מגן אברהם בביירות נותר שלם אחרי הפיצוץ האדיר שהתרחש בנמל בביירות לפני שלושה חודשים, וזאת לאחר פרסומים מוטעים שהוא ניזוק. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

לפי התמונות העדכניות בית הכנסת מגן אברהם בלבנון לא נפגע מהפיצוץ לפני שלושה חודשים, ‏‎שיפוץ בית הכנסת ארך כעשור והושלם לפני כשנה. בית הכנסת משמש כמרכז לקהילה היהודית הקטנטנה, ורוב חבריה הם בעלי אזרחות זרה.

בית הכנסת מגן אברהם בביירות

שחזור בית הכנסת, הממוקם בשכונה היהודית העתיקה ואדי אבו ג'מיל. שופץ באישור כל המפלגות הפוליטיות, כולל המיליציה השיעית והמפלגה הפוליטית - חיזבאללה. "אנו מקבלים את כל האנשים: נוצרים, יהודים, ושאר דתות," הדגיש הדובר איברהים מוסאווי בזמן השיפוץ. "לחיזבאללה" הוא הסביר אז, "אין שום בעיה עם יהודים, רק עם ישראל".

מלחמת האזרחים בלבנון, שהחלה בשנת 1975 עד 1990, הפכה את הרובע היהודי לשטח הפקר: הקו הירוק האימתני המחלק את העיר לשניים, עבר בשכונה היהודית, והפריד בין לבנון הנוצרית במזרח ביירות לבין שכונות מוסלמיות ודרוזיות במערב. צלפים והפגזה מתמדת הפכו את האזור - ואת בית הכנסת - למקום מלא בהריסות, יהודים רבים, כמו גם מוסלמים ונוצרים, ברחו מהמדינה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום