4 שנים של דיונים בבית המשפט על 3 שקלים ו-40 אגורות

לא להאמין, בבית המשפט באילת מתנהל משפט יותר מ-4 שנים, ועוד לא הגענו לשלב ההוכחות. האישום: לחיצה שגויה על מסך המונה, שהחליפה בין חיוב על נוסע שלישי, לבין תוספת מחיר למזוודה. העלות של שניהם למקרה שתהיתם: 3 שקלים ו-40 אגורות • 'חלם' בישראל

אהרן מילר | חדשות בארץ 19.11.2020 | 23:45

מונית. אילוסטרציה צילום: קובי עוזיאלי

השבוע עלה לשידור נהג מונית מהעיר אילת במהלך תכניתו של אברי גלעד בגלי צה"ל, ושיתף בסיפור הזוי על טירוף שאחז בעורך דין מהרצליה פיתוח, שתובע אותו בבית המשפט באישום על קבלת דבר במרמה, בעוון טעות קטנה בלחיצה על המונה, לחיצה שלא חייבה את הלקוח באגורה בודדת נוספת מעבר למה שהוא היה צריך לשלם.

"אהלן ציון מה עניינים נהג מונית מאילת", פתח גלעד ושאל שאלה אחת פשוטה "כמה נגררת בבתי משפט על 3 שקלים ו-40 אגורות" ליותר מזה ציון לא הזדקק והחל מיד לגולל את כל הסיפור ההזוי שתקראו. 

יצאתי לפנסיה, הפנסיה שלי כולה 900 שקל, אמרתי אתה יודע עם הפיצויים אקנה מונית ומספר, וכך לפחות נעשה השלמת הכנסה, שנוכל להתקיים, ואכן קניתי מונית. ביום הראשון שהתחלתי לעבוד כנהג  מונית. מונית חדשה הספידו-מטר בקושי חמישים קילומטר, אני מקבל נסיעה, מהמצפה התת ימי באילת לשדה התעופה הישן, עולים לי למונית עורך דין עם הבן שלו, הוא שואל אותי כמה עולה הנסיעה, אני אומר  לו בסביבות 35 שקל, נכנסים, מתיישבים, אחרי 300 מטר הוא שאל אותי למה אתה לא מפעיל מונה? אמרתי לו, שאלת כמה זה עולה, תגיד לי מונה אני מפעיל מונה, הפעלתי את המונה. הוא היה עם מזוודה, הגעתי ליעד, הוצאתי את החשבונית, עכשיו שתבין, אני בין הנסיעות הראשונות שלי, אפילו את המונה אני בקושי יודע להפעיל... התוספת למזוודה זה 3 שקל ו-40 אגורות, במקום לעשות לחיצה על תוספת למזוודה, לחצתי על 3, כאילו זה תשלום על הנוסע השלישי,  הסכום הוא אותו סכום, אותה תוספת, אני מוציא לו את החשבונית, הוא שאל אותי למה נוסע שלישי אנחנו רק שני אנשים? אמרתי לו לו שטעיתי, במקום 1 לחצתי 3. בתגובה הוא אמר לי אתה עוד תשמע ממני, אמרתי לו בא קח את ה-3 שקל עזוב אותי, הוא התעקש, לא לא לא אתה עוד תשמע ממני. 

עורך הדין אכן הגיש את התלונה למשרד התחבורה, והם קראו לי לשימוע, לבוא מאילת, זה טיסות, וזה איבוד יום עבודה, וזה בבזבוז יום שלם בשימוע, סיפרתי להם את הסיפור, יום ראשון תחילת העבודה שלי כנהג מונית. שום דבר הם לא היו מוכנים לשמוע.

אחרי כמה חודשים,קיבלתי מכתב עם זימון לבית המשפט על קבלת דבר במרמה ועוד כמה סעיפי אישום. אני מגיע לבית משפט, מגיע התובע של משרד התחבורה, אני שואל אותו, מה הסיפור? הוא אומר לי אם אתה רוצה להגיע להסדר שלם 3000 ש"ח קנס, ועוד 1000 שקל פיצוי לעורך דין, אמרתי לו תקשיב על הקנס אני עוד יכול להתווכח אתך, אבל 1000 שקל פיצוי לעורך דין, גם אם תעמיד אותי מול כיתת יורים אני לא אשלם את 1000 השקלים, הוא לא היה מוכן להגיע לשום הסדר.

נכנסנו לדיון הראשון בבית משפט, הוא אומר על העבירה הזו אנחנו תובעים או 3 שנות מאסר, או 75 אלף שקלים קנס, זו התביעה. על כל שקל, שנת מאסר! התחלתי לצחוק שם... אמרתי לשופטת, אם הוא ככה מתעקש אני הולך למשפט עד הסוף, אבל תמנו לי עורך דין מהסנגוריה ציבורית, אני פנסיונר אין לי כסף לממן לעצמי עורך דין, והשופטת אשרה לי בגלל שהתביעה היא תביעה של 3 שנות מאסר, מגיע לך, היא אמרה. עד היום מונו לי כבר 3 עורכי דין מהסנגוריה הציבורית כל פעם מתחלפים. 4 שנים כבר מתנהל המשפט והוא עדיין בעיצומו.

רק תראה - אומר ציון -  כמה כסף ציבורי נשפך על 3 שקלים ו40 אגורות. כבר עשרות דיונים, הזמן שלי, הפסד עבודה שלי, הפסד זמן עבודה של התובע, למזלי הגדול המשפט מתנהל באילת, אבל הסניגור הציבורי מגיע בטיסה, התובע מגיע אף הוא בטיסה, מה עם זמנו של בית  המשפט, וכל זה על על זוטי זוטי זוטות... הסניגור הציבורי הגיש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה כדי להגחיך את המערכת, מדובר על 3 שקלים, הם הולכים עם זה עד הסוף.

עוד חודש יש לי שוב פעם דיון, ואני אומר לך, זה אפילו לא הגיע לשלב ההוכחות, הם עוד צריכים להטיס עדים מתל אביב. השופטת קבעה דיון מקדמי, התובע שכח שמדובר רק במקדמי, הוא הטיס את כל העדים לאילת, השופטת שאלה אותו למה הבאת עדים, זה רק דיון מקדמי, הם לא צריכים להעיד עכשיו...

אם זה לא עצוב, לא יודע אם לצחוק או לבכות, משפט של 4 שנים ועדיין מתנהל. אמר נהג המונית לאברי גלעד שנותר המום.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום