על אף פתיחת הלימודים; אחוזי הדבקה נמוכים אצל החרדים

46% מהנדבקים החדשים בשבוע האחרון הם מהחברה הערבית | אחוזי ההדבקה הציבור החרדי – הנמוכים ביותר וזאת על אף הפתיחה המליאה של מוסדות החינוך | מחר צפויה ועדת השרים להטיל סגר על העיר נצרת, שבה התגלה מספר הנדבקים הגדול ביותר השבוע

יוסף קליין | בריאות 19.11.2020 | 23:39

ילדים בדרך לבית הספר צילום: דוד כהן, פלאש 90

איפה התקשורת? ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל צפויה להתכנס מחר (שישי) ולאשר הטלת סגר על העיר נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים בה. במל"ל הבהירו אתמול כי מרבית הנדבקים החדשים השבוע הם מהעיר נצרת, וכי מרבית הנדבקים, בכלל, בימים האחרונים הם מהחברה הערבית. ומעניין, שלמרות אחוזי ההדבקה החריגים במגזר הערבי, קולם של אנשי התקשורת שידעו לתקוף את הציבור החרדי כאשר רמת ההדבקה אצלו היתה גבוהה – לא נשמע משום מה...

על-פי נתוני המל"ל שפורסמו היום, 46.7% מהנדבקים החדשים בשבוע האחרון הם מהחברה הערבית, זאת לעומת  44.5% מהמגזר הכללי - ו-9.7% מהמגזר החרדי שבו נרשמים אחוזי ההדבקה הנמוכים ביותר. שיעור הבדיקות החיוביות במגזר הערבי עומד על כ-6.5%, במגזר החרדי על 2.7% ואילו במגזר הכללי על כ-1.1%. בנצרת אובחנו בשבעת הימים האחרונים 254 נדבקים חדשים.

במשרד הבריאות מנסים להבין את הסיבה לרמת ההדבקה הנמוכה הקיימת בציבור החרדי, כאשר היום ב'גלי צה"ל' אף צוטט בכיר ממשרד הבריאות כי "אנו מנסים להבין את ההסבר, אך אין לנו עדיין תשובה לכך". התמיהה מתעצמת נוכח העובדה שבמגזר החרדי פועלים מזה יותר משבועיים כל מוסדות החינוך בהיקף מלא, ולמרות זאת נתוני ההדבקה נמוכים מאד יחסית למגזר הכללי.

מנגד, במגזר הערבי ממשיכה התחלואה להתפשט. אתמול הוטל סגר על העיר עראבה עד 24 בנובמבר, בעקבות שיעור תחלואה גבוה מאוד. שיעור הבדיקות החיוביות שם עמד אתמול על 10.4%. במקביל, בוטל הסגר שהוטל על היישוב איכסאל אך הסגר על העיר קלנסווה נמשך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום